• Risgrynet

NAN HA1 - 6mndr - nu då?

Sonen har ätit NAN HA sedan han var en månad. Vid fyra-fem månader försökte vi gå över till vanliga NAN 2 men han blev väldigt kinkig så vi bytte tillbaka och allt blev bra. Nu strax före sex månader började vi med risgröt. Han blev då pipplig runt munnen. Har fått eksem i knävecken. Började försöka föra in mild havrevälling försiktigt i kvällsflaskan. Han blev kinkigare för varje dag. Fått små hudfärgade pipplor i hela ansiktet och på halsen. Lös mage, svårt att somna. Inte sig själv. Han håller på att få första tänderna med så det är svårt att veta vad som är boven. Men gav mindre välling i förrgår och inget igår. Tycker han är gladare igen... Funderar nu på om vi ska köra enbart NAN HA ett tag och sedan prova på nytt eller om man ska köpa mjölkfri gröt och välling och prova det... BVC har inte direkt någon koll på HA och övergång så jag känner att jag gärna vill höra hur andra gjort och hur barnen reagerat.

• Svar på tråden NAN HA1 - 6mndr - nu då?
  • l1n0a

Hej! Dricker din din NAN Ha för att han är allergisk/överkänslig mot mjölk? För isf är de mjölkfria alternativen jättebra.

Vår son va mjölkallergiker och vi fick ha pepticate ( då fanns inte Nan Ha) och då kunde man koka välling v ersättningen med hjälp av maizena. Så fråga BVC om ni kan få recept på det i värsta fall.
    Vår dotter har samma problem nu så vi ger henne Nan Ha och där sa BVC att sempers ska ha släppt ett jättebra alternativ på mjölkfri välling och gröt som vi ska testa sen.

• Risgrynet

Vi kör mjölkfri gröt och välling nu. Har ännu inte lyckats klura ut om han fixar mjölk eller inte. Varje gång vi ger ngt med mjölk blir han gnällig. Då tror jag såklart att det är mjölken men sedan kommer det en tand, en maginfektion, en till tand osv osv. Man vet ju aldrig vad som är vad!? Mina bästa mjölkfria gröt/vällingtips! Gröt - Sempers Välling - EnaGo De är godast och enklast.

• Airhostess

Gammal tråd men jag svarar ändå. Nan Ha2 såklart och allt annat ska vara mjölkfritt. Sen testar man med 30ml vanlig nan en gång om dan för att se om han växt ur allergin. Min son gjorde det när han va 1 år. Får dem diarre så är dem fortfarande allergiska.

Svar på tråden NAN HA1 - 6mndr - nu då?