• Anonym (ej flaska)

sluta amma men hon tar inte flaska

Min dotter är nu över 3 månader och vägra ta flaska. Vi har prövat både bröstmjölk o ersättning. Ungefär 8 olika flaskor.. Vi har prövat hela tiden men nu sista månaden har vi testat 3 gånger om dan nästan men hon vägra. När vi mata med sked spotta hon ut det. Hur ska jag göra? Jag vill sluta amma så fort som möjligt. Pappan o jag bor ej i hop och han ska ha henne på sin semester i sommar då hon är 6,7 månader. Vad kan hon äta då? Tänkte snart börja med smakprotioner men spotta hon ut det också vet jag itne vad jag ska göra. Verkligen ingenting sväljer hon förutom när jag ammar. Om hon äter barnmat vid 6 månader kan jag sluta amma o inte ge henne någon ersättning eftersom hon inte ta flaska? eller måste hon ha modersmjölk eller ersättning? För hur ger man ett barn det som spotta ut det o vägra flaskan? Klara hon sig med gröt, burkmat, pure vid 6 månader? Mår så dåligt över detta med ammningen så kommer inte amma nästa barn...

• Svar på tråden sluta amma men hon tar inte flaska
  • BVCsköterska Magnus

Hej!
    Tycker att ni först kan ta upp detta med er BVC sköterska så hon kan se hur erat barn "tar flaskan", matobservation kan ge nyttig informatiom som kan hjälpa! Då kan ni även dikutera lite olika matstrategier.
    Mvh
    Magnus

Svar på tråden sluta amma men hon tar inte flaska