• Pinolina

Är det verkligen så dyrt för 1 veckas semester??

Reality-chock kanske, men kostar det verkligen runt 25 000 för en vecka för två vuxna och två barn under tre år?? Och mer om man vill ha all inclusive? Kollade lite snabbt på hotell och det var vad som kom upp. Ja, det var ett par år sen jag var på charter... Men ni som reser oftare, är det den prisnivån som gäller?

• Svar på tråden Är det verkligen så dyrt för 1 veckas semester??
  • ElectroDiva
    ElectroDiva skrev 2012-04-12 13:32:08 följande:
    turkiet 2 veckor för oss kostade 18
    med ving.
    i juli 
  • gugeligu
    Linmin skrev 2012-04-12 13:29:53 följande:
    Ja tyvärr är det ju så dyrt att resa och är barnen över två år så blir det genast mycket dyrare, Resebolagen drar av väldigt lite för barn över två år.

som 25 tusen? vi betalade 12.000 för flyg till indien för två vuxna och två barn. sedan tillkommer visum. men lägger man på 10.000 på det (för att komma upp i ts summa) så klarar man sig 1-1½ månad här. flyg med hotell kan man ju få för under 3000p/p rätt lätt till andra länder typ turkiet. billigare beror ju på säsong
  • mia maria

Jag gjorde en snabb koll härom da'n, o hittade resa (charter då) en vecka till Medelhavet för ca 10-11.000:- i mitten av augusti, för en familj på fyra pers.

Naturligtvis är det dyrare att åka under sommarlovsperioden, men jag hävdar ändå att det går att resa billigt (mindre dyrt iaf..!) om man bara letar runt lite, o inte är så insöad på att det måste vara Blue Village, Bamse-klubb o All Inclusive!
    Det går att hitta billigare charterresor till medelklasshotell (som även de funkar alldeles utmärkt för barnfamiljer!) o det går även att sy ihop sin egen resa, precis så som Gugeligu förespråkar!

• Exra46

Vilka hotell har ni bokat med Apollo ni som har bokat billiga resor i augusti..  jag kanske är lite fumlig med datorn men jag hittar inget bra. Gärna all inclusive eller hel/halvpension.

• mia maria
    Exra46 skrev 2012-04-18 10:17:34 följande:
    Vilka hotell har ni bokat med Apollo ni som har bokat billiga resor i augusti..  jag kanske är lite fumlig med datorn men jag hittar inget bra. Gärna all inclusive eller hel/halvpension.
    Om du klickar på deras rubrik Medelhavsrea så kommer det upp olika listor på resmål o hotell i klasserna 3-stjärnigt, 4-stjärnigt samt All Incl.
    Dock ändras det lite då o då, det beror ju på vad som blir fullbokat osv.
    Det hotell vi bokade finns inte kvar tex, inte ens resmålet tror jag!
  • Exra46

Ringde just Apollo och dom har precis plockat bort nästan alla erbjudande om Medelhavsresor... hmmmm.

• Mosaik
    Exra46 skrev 2012-04-18 13:47:10 följande:
    Ringde just Apollo och dom har precis plockat bort nästan alla erbjudande om Medelhavsresor... hmmmm.

om ni vill åka i mitten/slutet av augusti så kan ni få billigt precis i skolstart, alltså runt den 20:de. Riktigt bra priser. Kollat solresors sensommarklipp?
  • mia maria

Nu har Fritidsresor sänkta priser under juni/början av juli, samt barnpriser från 695:-.
    Kanske kan vara något??

• I Am Mine

Jag betalade 25000 för en vecka i Turkiet i sommar, 1 vuxen och två barn 11 och 8 år, all inclusive 5-stjärnigt hotell med ving. Vi fick lite rabatt för att jag har ica-kort.

• I Am Mine

Ska tillägga att det är från Umeå. Det blir lite dyrare än från Sthlm.

• Exra46

Jag hittade en resa till ett hotell 4.5 km från chania på Kreta.  2 vuxna och 2 barn 4 & 6 år.  all Inclusive 16 500:-
    :)

• Catti41

Vi åker två veckor i september till Turkiet, all-inclusive, två föräldrar en fyraåring. 30,000 ungefär (något mindre tror jag) med lite större rum än basic. Det känns prisvärt med tanke på att vi inte ska göra nåt vettigt på två veckor mer än att bygga sandslott. Men då bokade vi för ett halvår sen, typ.

• Catti41

Jag kan väl tillägga att jag gissar att om man orkar så är det inga problem att få ihop ett hyfsat paket för betydligt mindre. Vi valde att betala lite extra för bekvämligheten i att inte surfa runt en massa, men när grabben blir äldre kommer vi köra flygstolar och boka hotell när vi kommer fram igen. Men inte med en fyraåring...

• mia maria

Jag hittade förresten två veckor till Turkiet med Fritidsresor för en tid sedan, i början av augusti för 10 000:- för en vuxen o två barn!
    3-stjärnigt hotell med bra betyg från tidigare resenärer - toppenpris!

Så nog finns det billigare resor, men det gäller att ha tid o ork att hitta dem

• Lycklig88

jag bokade biljett till mig och sonen(3år) för en månad sen.. och vi åker nu på lördag och fick betala 5600kr sammalagt och de e billigt :) hihi

• coolchick

Ett litet tips...
    Om man har möjlighet att åka från Oslo, så finns det betydligt billigare resor med norska Fritidsresor (Star tour) även omräknat till SEK.
    Själva har vi bokat flyg från Oslo till Rhodos för 4200 SEK för 3 vuxna och 2 barn. Boende har vi hittat AI för runt 1000-lappen i veckan per person, utan AI ännu billigare.
    Vi kommer betala max 6000 kr för en vecka på Rhodos i början av sep, med AI för två vuxna och ett barn Glad 

• mia maria
    coolchick skrev 2012-04-26 11:19:39 följande:
    Ett litet tips...
    Om man har möjlighet att åka från Oslo, så finns det betydligt billigare resor med norska Fritidsresor (Star tour) även omräknat till SEK.
    Själva har vi bokat flyg från Oslo till Rhodos för 4200 SEK för 3 vuxna och 2 barn. Boende har vi hittat AI för runt 1000-lappen i veckan per person, utan AI ännu billigare.
    Vi kommer betala max 6000 kr för en vecka på Rhodos i början av sep, med AI för två vuxna och ett barn Glad 
Svar på tråden Är det verkligen så dyrt för 1 veckas semester??