Dermaroller information från en som vet
Vill ni veta hur det egentligen går till?
Gå in på min blogg:
Improveme.se/sgus
Se inlägget: Dont do this (dermaroller)at home
Vill ni veta hur det egentligen går till?
Gå in på min blogg:
Improveme.se/sgus
Se inlägget: Dont do this (dermaroller)at home
Vov vov!
Dermaroller är jättebra, OM man gör rätt. Det är iaf min erfarenhet, för jag är supernöjd.
Jag beställde den där från softbeauty.se för 379 kr inkl. frakt och har nu rollat i två veckor. Jag rengör den noga efter varje användning och det är superviktigt, trots allt nålar man utsätter sin kropp för.
Visst, mina ärr kommer nog aldrig försvinna men de ser blekta ut och har blivit mindre så det är garanterat värt priset och tiden jag lagt ner. Tycker alla borde ge det en chans, man ska inte va så skeptisk, utan ha tålamod och pröva så kommer du definitivt inte ångra dig.
Och för att återkoppla till dessa som varnar om detta; det kanske ligger något i det, men klart de är bittra att de förlorar pengar och kunder. Dermaroller har ju verkligen exploderat och varenda tjej jag känner använder det numera, klart de förlorar pengar.
Nåja, länge leve dermarollers!
Jag förstår inte hur man kan tro att man får ett vettigt verktyg även CE- klassat sånt för 170- 379:- ?! Har kollat in softbeauty.se som många hyllar och har redan genomskådat dem. De har ju inte ens koll på att verktyget heter dermaneedling när man talar om rollen och INTE Dermaroller!! Dermaroller är ett varumärke på ett världsledande dermaneedlingverktyg och skall inte förväxlas med andra. Det varumärket är däremot CE-märkt med ISO märkning. Till skillnad från softbeauty.se:s roller kallad riktigt MSM, där framgår det inte alls så verktyget kan lika gärna vara tillverkat i en källare någonstans. Sen har den fel antal nålar och nållängder för att kunna jobba med celltriggningen korrekt...men valet är fritt såklart. Jag tycker bara att det är synd att man blir så lättlurad av en snygg hemsida och en piratkopia. Mitt sista råd på denna tråd. Gå alltid på en konsultation hos en utbildad hudterapeaut eller läkare innan ni köper dessa kopior på tradera, blocket eller detta softbeauty. I alla fall om ni vill ha kvalité och tydliga resultat. Varför nöja sig med lite resultat med helt fel produkt. När ni kan få fantastiska resultat med rätt vägledning. Dermaroller som nu är ett patenterat verktyg/ varumärke ( inte benämning på alla rollar) är alltså ett RÄTT alternativ till köp, men det ägs av General topics/ Italien och erbjuds att tilllgå oss handhavare med utbildning av Derma PRO Medical i Sverige. Så ni som funderar på Dermaroller, här har ni en vettiga sidan att gå in på istället: dermapromedical.se. Lycka till!
eller hur.. dessutom blir väl inte salongsresultaten alltid fantastiska heller??
jag menar, dom kan väl inte heller få bort vita bristningar helt på bara 7grr... eller?
det tror jag inte,, och då är det inte ett fantastiskt resultat enligt mig.
bara bristningarna blir bättre blir jag glad=) men helst vill jag få bort dom helt...
och de tror jag inte ens salongerna lyckas med....
Fantastiska resultat
Fantastiska resultat betyder alla bristningar reducerade - till helt borta. Såklart så är det individuellt hur bra man svarar på behandlingen. Dvd högre ålder och rökning etc kan ge sämre läkning. Men i större fall så blir de helt borta efter två till tre kurer. Om vissa väljer att inte prioritera salongsbehandling pga ekonomiska skäl som ni skriver så är ju valet fritt. Men jag vet av erfarenhet att de vita bristningarna försvinner fort och effektivt efter bara några behandlingar. Har aldrig haft nöjdare kunder med någon annan behandlingsmetod. Skeptiker får väl gott hålla sig till sina inköpta rollar då
ohh !! menar du att du lyckats få bort vita bristningar helt och hållet?
för i såfall måste jag boka en tid hos dig.
för på andra salonger jag tittat på deras hemsidor står de att röda bristningar kan de få bort helt och hållet men inte vita bristningar. De salongshemsidorna jag tittat på står det att vita bristningar kan de få bort upp till 60% bara eller något sådant. (kommer inte ihåg exakt men det står att den e mer effektiv på röda åtminstonne)
Jag skulle lätt kunna behandla mig på salong men har inte sett det nödvändigt i och med att ingen salong har sagt att de kan få bort vita bristningar helt med dermarollermetoden och därför har jag valt bort det pågrund av att det ändå kostar pengar och med tanke på om de bara blir lite mindre synliga för dyra pengar e det inte värt det enligt mig... man vill ju helst ha bort dem helt eller åtminstonne en stor förbättring. I så fall är det ju värt dom extra pengarna lätt enligt mig men då vill man ju ha resultat :)
Jag har funnit miraklet när det gäller hudvård mot hudskador, jag köpte en elektronisk dermastamp! Det är en maskin som slår ca 1600 slag i minuten mot huden, har jag för mig. På toppen sitter det mikronålar som penetrerar huden som en dermaroller gör fast det blir mindre skador.
Jag jag har använt dermarollers och hudrollers innan, men det fanns så många olika för olika områden och jag tyckte att det skulle bli så dyrt om jag köpte alla, så såg jag att det fanns en maskin som kunde behandla alla områden. Man kan ändra hastighet och bestäma nållängderna på den med, den är tyst av sig och gör inte lika ont som en dermaroller eller hudroller.
Det blir jättebra resultat, både jag och min man använder den och vi har tagit före och efter bilder och vi såg en stor skillnad efter bara få behandlingar.
Hemsidan jag köpte min elektroniska dermastamp va på e-dermastamp.se
Jag rekommenderar den starkt till den som har fått nog utav sina graviditetsbristningar och celluliter!
Om man tror på "barriärreparerande krämer" tror jag det säger allt om hudterapeututbildningen.
Tycker man att det är lite häftigt med 1800:- för en e-dermastamp så finns alltid:
www.ebay.com/itm/111428683216 (ca 340:- inklusive porto).
Samma sak kallas dermapen, micropen, rejuvapen, skinpen eller micro needle pen beroende på märke.
Tack TS för att du startade denna tråd och indirekt uppmärksammade mig på detta!