• Marängswiss

Lesbisk på riktigt och kär i kille!

Såhär är det: jag älskar min killkompis, vi har haft sex, men egentligen är jag lesbisk. Min fråga: kan man vara tillsammans med nån fast man inte tänder på personen? Jag älskar hans personlighet och gillar såklart när han tar på mig, men jag tänder liksom inte på hans kropp (däremot tycker jag han är fin, bara liksom inte sÅdär "intressant" så att jag blir... Kåt just på HONOM. Bara på det han GÖR). Det fattas en pusselbit. Samtidigt är han den finaste, bästa person jag någonsin träffat. Kan man vara tillsammans då? (han är med på det och vet om problemet). Och nej tack, inga svar i stil med "du är bi, glöm problemet". För det är väl just problemet... Är jag verkligen bi?

• Svar på tråden Lesbisk på riktigt och kär i kille!
  • Anonym

jag antar på det du skriver att din kompis har mer än vänskapliga känslor för dig och tycker ni ska vara ett par?

jag tror absolut inte man kan det. känns som du har redan svarat på din egen fråga - det fattas en bit. klart det kan funka ett tag men inte i längden. 

• Marängswiss

Och samtidigt älskar jag den där kroppsliga närheten, att ligga nära varandra och allt det där. Till saken här att vi inte ses så jätteofta pga avstånd. Men jaa... Hade det varit annorlunda så hade nog båda velat att vi vore ett par. Som det är nu så har vi det vi har "tillsvidare", och det är båda med på.

• Binary

Att vara lesbisk är välan att som kvinna bara ha attraktion för kvinnor, varpå jag snarare skulle definera dig som bisexuell, ja. Jag ser inte heller det som ett problem, utan snarare som en sexualitet som vilken annan, men varför gömma sig bakom definitioner?

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Muffins i magen

Alltså...tänk hur många som lever ihop med någon (av motsatt eller samma kön) och älskar sin partner djupt, men inte tänder sexuellt på av olika anledningar. Det är väldigt vanligt att den ena eller båda i relationen efter ett tag inte åtrår den andra men ändå vill leva ihop för att relationen är så mycket mer än rent sexuell. Sexuell stimuli kan man ju få av fantasier, filmer etc. Jag tror inte dina funderingar har så mycket med vad du väljer att kalla dig. Frågan är ju om du kan tänka dig att leva i en sådan relation där du inte tänder på din partner men på andra? Rent spontant känns det orättvist mot din partner men vet han om det och accepterar det så är det ju ett val han gör om han går in i en sådan relation med dig.

• Muffins i magen

Ett konkret exempel är en bekant som träffade sin make via en datingsida. Hon fastnade för havs personlighet och de lärde känna varandra väl innan de sågs på riktigt. När de sedan träffades i verkliga livet visade det sig att han var extremt överviktig (mer än vad som framgick på de gamla foton han hade skickat) men hon hade förälskat sig i hans personlighet och hon satsade fullt ut på dem. Idag är de lyckligt gifta och har ett bra sexliv trots att hon inte tänder överhuvudtaget på hans kropp men naturligtvis på hans sätt att vara och behandla henne. Hon porrsurfar rätt mycket på vältränade män, det är hennes sätt att trigga igång fantasierna. Rätt eller fel kan man diskutera men hon känner att de är rätt för varandra.

Svar på tråden Lesbisk på riktigt och kär i kille!