Någon som är/varit i samma situation? =(
Hej
Ska försöka skriva så kortfattat som möjligt...
För ca 7 år sen började jag äta p-piller för att få ordning på min mens (jag hade mens 2 gånger i månaden) och fick samtidigt veta att jag har PCO. När jag åt p-piller var min mens regelbunden, kom exakt samma dagar varje månad. I juni 2011 slutade jag äta p-piller för jag och min man vill försöka få barn. Jag fick mens direkt efter att jag slutat med pillren + en gång till efter 3-4veckor. Sedan dess har jag inte haft någon mens.
Har varit på Kvinnokliniken och i december började jag äta metformin för att chansa och se om det skulle hjälpa mig att gå ner i vikt (är överviktig) och få igång ägglossningen. I början åt jag 2x500mg metformin men sedan en vecka tillbaka har jag fått öka dosen till 2x850mg metformin. Inget händer.
Har alltid kämpat med vikten och sedan i juni så har jag gått ner totalt 9kg. Måste dock gå ner ytterligare 6kg innan jag får hjälp på riktigt med att få barn.
Är det någon som är eller har varit i samma sits eller som i alla fall kan känna igen sig? Känns helt hopplöst. Jag älskar min man och vill inget annat än att vara med honom och vara intim men tappar lusten lite eftersom det inte händer något. Jag vet att sex inte bara är till för att göra barn men hur hemskt det än känns så tappar jag lusten eftersom det ändå inte ger något att ha sex. Fast samtidigt så är ju stunderna vi är intima helt fantastiska för vi kommer varandra så nära, så det är klart att det ger något...
Någon som har tips på vad man kan göra? Någon som lyckats bli gravid trots liknande problem??? =(