• Lind1981

Granuloma annularis

Hej. Har hittar en stor knöl på min sons fot och har nu fått veta av vår läkare på vårdcentralen att det är Granuloma Annularis..... säger mig inget och på vårdcentralen så sa de att det går över o är inget att bry sig om....dock sökte jag på det senare hemma och tycker nog att det visst är något att bry sig om...verkar ju vara jättebesvärligt för dem med denna sjukdom. 
    Är det någon som har erfarenhet av detta???

• Svar på tråden Granuloma annularis
  • Anonym (Undrar)

Hej
    vår dotter har samma fast en generaliserad variant som bara sprider sig. Det startade på fötterna. Hur har det gått för er?

• lenislenis1964

Jag har haft granulom sedan ca 3 år tillbaka. Det konstaterades efter biopsi .
    Jag fick också veta att det skulle gå bort av sig själv men jag har fortfarande detta och det verkar inte som vården egentligen bryr sig.
    mitt började som fläckar på underbenen men nu har jag över hela kroppen dock inte i ansiktet. Jag fick olika behandlingar från början då de inte visste vad det var,
    både piller och salvor men som sagt har det inte gått bort alls utan spridigt sig över hela kroppen

granulom
  • Anonym (Undrar)

Vad tråkigt att höra! hopps det löser sig för 

lenislenis1964 skrev 2024-12-27 09:49:20 följande:

Jag har haft granulom sedan ca 3 år tillbaka. Det konstaterades efter biopsi .
    Jag fick också veta att det skulle gå bort av sig själv men jag har fortfarande detta och det verkar inte som vården egentligen bryr sig.
    mitt började som fläckar på underbenen men nu har jag över hela kroppen dock inte i ansiktet. Jag fick olika behandlingar från början då de inte visste vad det var,
    både piller och salvor men som sagt har det inte gått bort alls utan spridigt sig över hela kroppen

Vad tråkigt för dig. Har du något aning om vad orsaken bakom kan vara? Har du testat någon  behandling utöver salvorna i början? 
Svar på tråden Granuloma annularis