• Kämpavidare2012

Vad är det som händer? Vad är fel?

Jag har ätit pergotime i 9 månader i februari skulle jag inte ta någon pergotime och allt gick bra jag fick min mens och ägglossning som vanligt, och eftersom det gick så bra tänkte jag att jag hoppar över i mars också eftersom det känns som pergotime ändå inte hjälper mig men nu har jag varken fått ägglossning(tror jag) eller mensen? SUUUCK! Så vet inte vad det är som händer!

Något är ju fel på min kropp iaf eftersom den inte vill ha ägglossning utan pergotime? 
    Varför kan inte min kropp bara funka normalt! Jag skulle haft mens i fredags men känner inget som tyder på att mensen är på G! och inga grav symtom heller. :(

Men har beställt gravtest så ska ta ett i morgon bara jag får dom ifall men eftersom jag inte tror jag haft ägglossning så är det ganska omöjligt + att jag inte känner något symtom..

Jag är sjukt trött påa tt allt går emot mig just nu har lust att bara grina! 
    Vi står i kö till IVF men det går så trögt jag önskar vi bara kunde få en jävla tid, våran utredning visar INGET fel på mig eller killen!

Va bara så skönt att få skriva av sig!

Om någon är i samma situation eller bara vill dela med sig av sina tankar så får man jätte gärna det!     

• Svar på tråden Vad är det som händer? Vad är fel?
  • lilla t81

Är i en likande situation. Efter missfall i oktober så har jag ätit pergotime två gånger då mensen först kom igång i dec. Den senaste kuren åt jag pergo med start den 22 Jan. Var på gyn den 30 jan för att kolla ÄL men då såg hon inga ägg, utan trodde att vi missat ÄL och fått ner min cykel till 26 dagar, har aldrig haft så kort utan helt ojämn.

Nu är vi inne i slutet av mars och jag har varken fått någon mens (vilket man tror ska komma om man missat ÄL) och inte haft ÄL vad jag vet. Har försökt att inte tänka på det utan bara vänta på mensen, har inte ens ringt till gyn för rådgivning, ev boka ny tid för en koll. Hoppas på att om man bara lägger det åt sidan för ett tag så kanske kroppen löser det själv...men man gubblar än då. Förstår inte heller min kropp. Vi fick vår första barn med hjälp av Pergotime så lite hopp finns det ju....
    Ville bara dela med mig av mina tankar, så att du vet att det finns fler med samma problem. Jag tyckte det var skönt att läsa ditt inlägg, det kändes inte lika ensamt då!!

Lycka till!! 

• NoOne

Jag äter Pergotime för att jag har PCOS dvs utebliven ägglossning och hormonrubbning. Är på tredje försöket. Hade ägglossning i torsdags 22/3 så nu är det bara att vänta...Men visst är det frustrerande när kroppen inte gör som man vill! Ni skriver att ni har ätit Pergotime i flera månader. Jag undrar om ni har ätit  dem på rad, månad efter månad? Eller har ni liksom jag varit tvungen att ta uppehåll emellan?

• Kämpavidare2012
    lilla t81 skrev 2012-03-26 19:24:50 följande:
    Är i en likande situation. Efter missfall i oktober så har jag ätit pergotime två gånger då mensen först kom igång i dec. Den senaste kuren åt jag pergo med start den 22 Jan. Var på gyn den 30 jan för att kolla ÄL men då såg hon inga ägg, utan trodde att vi missat ÄL och fått ner min cykel till 26 dagar, har aldrig haft så kort utan helt ojämn.

Nu är vi inne i slutet av mars och jag har varken fått någon mens (vilket man tror ska komma om man missat ÄL) och inte haft ÄL vad jag vet. Har försökt att inte tänka på det utan bara vänta på mensen, har inte ens ringt till gyn för rådgivning, ev boka ny tid för en koll. Hoppas på att om man bara lägger det åt sidan för ett tag så kanske kroppen löser det själv...men man gubblar än då. Förstår inte heller min kropp. Vi fick vår första barn med hjälp av Pergotime så lite hopp finns det ju....
    Ville bara dela med mig av mina tankar, så att du vet att det finns fler med samma problem. Jag tyckte det var skönt att läsa ditt inlägg, det kändes inte lika ensamt då!!

Lycka till!! 

HEJ! =)

Okej, beklagar missfallet! :( Jag har aldrig vart gravid.. Min ÄL har aldrig direkt vilja funkat jag började med p piller innan min mens va regelbunden och när jag slutade med p piller så ville mensen inte komma igånbga av sig själv så då fick jag börja med provera sen pergotime men när jag ätit det så har allt funka som det ska tills nu då jag hoppas det i 2 månader :( Jag får bara PANIK om vad som är fel eftersom min kropp inte vill? Men kanske därför den inte vill åxå men vi står ju i kö till ivf och jag vill ju att allt ska funka när det drar igång så inte ägglossning och allt ska börja krångla tills dess :/ men ska göra gravtest i morgon eller på onsdag sen ringer jag BM och hör iaf vad hon tycker kanske kan få en provera kur så det kommer igång igen.. :D

Hela den här processen är så himla jobbig så minsta lilla gör en så rädd och orolig!

Va kul att pergotime har funkat för dej med ett barn! :D Har ni gjort någon utredning?

• Kämpavidare2012
    NoOne skrev 2012-03-26 19:43:18 följande:
    Jag äter Pergotime för att jag har PCOS dvs utebliven ägglossning och hormonrubbning. Är på tredje försöket. Hade ägglossning i torsdags 22/3 så nu är det bara att vänta...Men visst är det frustrerande när kroppen inte gör som man vill! Ni skriver att ni har ätit Pergotime i flera månader. Jag undrar om ni har ätit  dem på rad, månad efter månad? Eller har ni liksom jag varit tvungen att ta uppehåll emellan?

Hej! =)

Jag har ätit i 9 månader i sträck sen sa BM att jag skulle göra ett uppehåll då gjorde jag det och det funka jätte bra och då tänkte jag att jag köt en månad till utan och då sket det sig helt tydligen! :( Ja kroppen är bra dum ibland.. 
    Jag undrar ibland om inte jag har pcos men aldrig fått hört att jag har det utan att allt ser normalt ut så jag vet inte men säker på att dom missat något under utreningen!    
  • lilla t81

Hej!

Jag har gjort ett uppehåll med Pergo i två månader, då efter missfallet för att mensen skulle komma igång på egenhand.

Vi har inte gjort en utredning mer än att jag gick genom en gynundersökning (inför vårt första barn) och tog blodprover. Det som visades då var att jag har oregelbunden ägglossning. Men min kropp har säkerligen påverkats då jag fick hormonhemmande medicin när jag var liten, för att inte komma in i puberteten för tidigt. Jag vet inte det är sviter efter det.....

Lycka till alla!! 

Svar på tråden Vad är det som händer? Vad är fel?