• Persemona

Billig och mysig camping på västkusten?

Tänkte hyra stuga eller tälta två veckor i sommar. Har aldrig gjort det förut så jag behöver lite tips! Vi har två små på 1 och 3 år. Vi bor utanför Göteborg så det skall helst inte ligga för långt bort. Men det är inte viktigaste kriteriet. Kan tänka mig liten som stor. Barnvänligt med lekkompisar. Havs eller sjöbad. Promenad stigar/vägar. öppen för förslag. vad mer bör man tänka på när man väljer camping?

• Svar på tråden Billig och mysig camping på västkusten?
  • Hera78

Vill ni ha havsbad kan du nog räkna bort "billigt" om du vill ha hygglig standard. Då kostar det, speciellt under högsäsong.

Vet inte om du vill norrut eller söderut men Varberg, Falkenberg och Halmstad har gått om fina campingar intill havet. Ett tips är att kolla in camping.se där du hittar de allra flesta campingar, där kan du också boka plats eller se om det ens finns platser kvar, de flesta bokas fulla redan året innan.

• Mullan

Kolla rörviks familjecamping i Hamburgsund. Campade där från det att jag kröp i blöjan tills det att jag var 12. För då flyttade vi hit :) bor alltså numer i Hamburgsund. Min mamma campade där i 20 år. På somrarna alltså ;) 1,5h från Gbg!

• Persemona
    danishdynamite skrev 2012-03-27 23:46:18 följande:
    Kolla Daftö camping!
    madeleine82 skrev 2012-03-27 23:54:17 följande:
    Grebbestads camping :)
    Mullan skrev 2012-03-28 00:02:31 följande:
    Kolla rörviks familjecamping i Hamburgsund. Campade där från det att jag kröp i blöjan tills det att jag var 12. För då flyttade vi hit :) bor alltså numer i Hamburgsund. Min mamma campade där i 20 år. På somrarna alltså ;) 1,5h från Gbg!
    Ska kolla in dessa. Tack!
Svar på tråden Billig och mysig camping på västkusten?