• LisaW111

    Lite pepp från er här i denna 40+ kategorin? :)

    Hejsan,  hoppas jag inte kommer och drar ner stämmingen med mina missfalls nyheter :( Men jag skulle bara så gärna få höra någon solskenshistoria idag :)

    Fick idag missfall bekräftat i v 8.. jag fyller 39 år i Maj. Känns ju rätt trist även då jag vet att risken ju är större nu vid 40. Känns så ledsamt nu när man äntligen fått det där +'et. Försökte i 7-9 mån. Har en underbar liten dotter sedan innan 2,5 år gammal.

    Någon av er som lyckats även efter missfall vid denna ålder? Hur lång tid tog för er osv?

    Kram och lycka till alla!!
          

  • Svar på tråden Lite pepp från er här i denna 40+ kategorin? :)
  • Blingbling
    Feona skrev 2014-03-14 11:02:36 följande:
    Så va det ja, blir lätt att man blandar ihop allt när hela ens dag går ut på att hålla ordning på vitaminer, mineraler och allt man får i sig eller ej!?hoppas du får svar snart och njut på vägen dit.

  • Feona

    Fortfarande ingen blödning., skall jag våga testa imorgon eller hålla ut några dagar till? Borde fått mensen nu men är livrädd för ett plus, kan inte tänka på annat just nu. Solen skiner och jag är hemma själv hela helgen. Vad skall jag sysselsätta mig med för att fördriva tiden? Kanske lika bra att testa imorgon bitti så kan jag stupa här hemma själv innan dom kommer hem. Eller skall jag fortsätta att leva på hoppet några dagar till? Hoppas06, hoppas du fortfarande mår bra. Det vore kul att höra hur allt gått för dig.

  • TheElfa
    Feona skrev 2014-03-15 11:56:34 följande:
    Fortfarande ingen blödning., skall jag våga testa imorgon eller hålla ut några dagar till? Borde fått mensen nu men är livrädd för ett plus, kan inte tänka på annat just nu. Solen skiner och jag är hemma själv hela helgen. Vad skall jag sysselsätta mig med för att fördriva tiden? Kanske lika bra att testa imorgon bitti så kan jag stupa här hemma själv innan dom kommer hem. Eller skall jag fortsätta att leva på hoppet några dagar till? Hoppas06, hoppas du fortfarande mår bra. Det vore kul att höra hur allt gått för dig.
    Hoppas hoppas hoppas du får ett plus!!!
  • Blingbling
    TheElfa skrev 2014-03-17 12:06:00 följande:
    ÄL i helgen som kommer....Håller tummarna för att det tar sig denna gången!
    Tumhållning på hög nivå för dig pågår!
  • LinneaSvea

    Jag håller också tummarna stenhårt TheElfa! Tänk om vi alla kunde få varsitt guldägg nu lagom till Påsk
    Stjärnan06, hur går det?? Och hur länge åt du prasteron?? jag har ätit det i snart två månader. Tog du prover innan??

  • TheElfa
    Blingbling skrev 2014-03-17 13:39:44 följande:
    Tumhållning på hög nivå för dig pågår!
    LinneaSvea skrev 2014-03-17 16:59:14 följande:
    Jag håller också tummarna stenhårt TheElfa! Tänk om vi alla kunde få varsitt guldägg nu lagom till Påsk
    Stjärnan06, hur går det?? Och hur länge åt du prasteron?? jag har ätit det i snart två månader. Tog du prover innan??
    Jaaaa...hoppas hoppas!!! Solig

  • Feona

    Ingen Pergotime för mig, har provat för ett år sedan men det verkade inte fungera så bra för oss. Oj jag äter så mycket olika nu men jag skall försöka komma ihåg. D,B,C och E vitamin, Adrekomp, folsyra, selen, zink och har tidigare oxå ätit mitt val kvinna samt q10. Jag tar även vetegroddsolja och fiskolja. Sedan nyår har jag även fått Prasteron/dhea men är lite osäker om jag skall äta det inför vårt kommande ivf försök. Förutom detta dricker jag tomatjuice, äter mer protein än tidigare och har helt slutat med kaffe och te. Endast örter eller annat som kokas till teliknande blandning. Pust., hoppas det ger resultat snart ;) hur går det för dig? Vilka tillskott och ändringar har du gjort?


    LinneaSvea skrev 2014-03-17 11:37:55 följande:
    Feona, vad exakt är det för vitaminer och mineraler du tar?? Har du kört Pergo denna omgången?

  • Feona

    Inget plus på Stickan idag men började blöda inatt som slutade imorse!? Har aldrig varit med om liknande eller så liten/kort blödning. Har fått tid imorgon för att rådfråga och förstå vad som händer. The Elfa:håller tummarna :) Håller med även tidigare talare! Mera guldägg åt oss och visst vore påsk ett perfekt tillfälle ;) Lycka till alla!!!

  • Feona

    Glömde skriva att jag även har fått progestoron.


    LinneaSvea skrev 2014-03-17 11:37:55 följande:
    Feona, vad exakt är det för vitaminer och mineraler du tar?? Har du kört Pergo denna omgången?

  • LinneaSvea

    Feona, När ska ni göra IVF-försöket?? Jag har hört att det är bra att äta prasteron minst 7 veckor innan och gärna tre månader. Betalar ni själva? jag skulle önska så att min sambo gick med på en omgång men han vägrar. Jag hoppas på natulig väg... fast det går galet trögt.
    Jag äter också prasteron, har gjort sedan nästan två månader tillbaka. Är dock lite rädd eftersom mina värden var ganska höga fast när jag pratade med Falun som ofta skriver ut det till lite äldre sa de att de aldrig gör några sådana tester.

    Jag äter precis som du nästan. B,C,D E, mitt val kvinna, Q10, rosenrot, Inositiol, fiskolja, extra folsyra, jättenattljusolja, bidrottningsgele, prasteron och vetegroddsolja. Har även tagit munkdroppar sen innan jul men jag tror jag ska strunta i dem denna gången och bara äta pergotime. Puh, nu tror jag inte jag glömt något . Det är egentligen inte klokt, man lägger säkert över 1000 kr i månaden på kosttillskott. Jag går också till en akupunktör 1 ggr/veckan som jobbar med infertilitet, har gått i flera månader och får lite örter av henne beroende på var jag är i cykeln. Fast inget verkar ju funka, undrar hur länge man orkar hålla på . Till synvende och sist tror jag att det är åldern som gör det svårt och det kan jag ju inte göra något åt. Därför var jag så knäckt denna månaden när jag inte hade någon ÄL och inte åt Pergo, så denna månaden går bort.
    Blandar du din vetegroddolja med något, jag tar lite vatten för den är ju vidrig att få ner, hoppas bara det inte tar efftekten av den när man blandar ut...

    Blingbling, när åker du till Aten?? Vad kostar det??

    Ha en härlig dag alla!

  • Feona

    Jag fick köra igång omgående så vid lunch hämtade jag ut mina mediciner och ikväll tog jag första sprutan. Då jag började blöda på riktigt imorse så hade vi möjlighet till snabb start. Känns skönt att slippa vänta in även det. Jag har ätit i 10 veckor nu men glömde fråga om jag skulle sluta nu vid sprutstart eller vänta till äggplock? Kommer inte ihåg vad som har sagts då mycket info snurrar runt nu. Vetegroddsoljan tar jag med sked och direkt efter en mun med vatten, det är inga problem att det blandas så det är bara att köra på tror jag:) vi betalar själva och har fått erbjudande om hjälp från nära om vi behöver, känns skönt att veta men vill ju klara det själv. Inte svårt att prioritera i dagsläget men visst börjar jag drömma om att kunna prioritera annorlunda framöver. Min man känner som tur är att han vill köra på nu medansvar vi har chans. Varken vill eller kommer att börja räkna på alla pengar man lägger på detta. Dom som bara blir gravida så lätt är lyckligt lottade, en bekant har fått tre barn under tiden vi försökt, glad ändå för hennes del måste jag försöka vara såklart :)


    LinneaSvea skrev 2014-03-18 08:20:58 följande:
    Feona, När ska ni göra IVF-försöket?? Jag har hört att det är bra att äta prasteron minst 7 veckor innan och gärna tre månader. Betalar ni själva? jag skulle önska så att min sambo gick med på en omgång men han vägrar. Jag hoppas på natulig väg... fast det går galet trögt. Jag äter också prasteron, har gjort sedan nästan två månader tillbaka. Är dock lite rädd eftersom mina värden var ganska höga fast när jag pratade med Falun som ofta skriver ut det till lite äldre sa de att de aldrig gör några sådana tester. Jag äter precis som du nästan. B,C,D E, mitt val kvinna, Q10, rosenrot, Inositiol, fiskolja, extra folsyra, jättenattljusolja, bidrottningsgele, prasteron och vetegroddsolja. Har även tagit munkdroppar sen innan jul men jag tror jag ska strunta i dem denna gången och bara äta pergotime. Puh, nu tror jag inte jag glömt något . Det är egentligen inte klokt, man lägger säkert över 1000 kr i månaden på kosttillskott. Jag går också till en akupunktör 1 ggr/veckan som jobbar med infertilitet, har gått i flera månader och får lite örter av henne beroende på var jag är i cykeln. Fast inget verkar ju funka, undrar hur länge man orkar hålla på . Till synvende och sist tror jag att det är åldern som gör det svårt och det kan jag ju inte göra något åt. Därför var jag så knäckt denna månaden när jag inte hade någon ÄL och inte åt Pergo, så denna månaden går bort. Blandar du din vetegroddolja med något, jag tar lite vatten för den är ju vidrig att få ner, hoppas bara det inte tar efftekten av den när man blandar ut... Blingbling, när åker du till Aten?? Vad kostar det?? Ha en härlig dag alla!

  • Stjärnan06

    LinneaSvea: har precis gått in i v 18 o ultraljud till veckan. Spännande o se kön!!
    Svänger väldigt känslomässigt:( borde ju vara överlycklig hela tiden men oron släpper inte trots jätte bra Kubb / Nupp test 1:20000
    Ovanligt bra resultat.. Jag åt prasteron i 6 mån innan IVF försök nr 6. Jag gjorde en hystroskopi / skrapning med 4 mån innan försöket.. Jag tror att det var båda el nåt av detta som gjorde att det lyckades!!! Lycka till nu alla som kämpar och ge inte upp!!!!
    Det hade jag gjort när det plötsligt händer

  • Stjärnan06

    Jag åt progresteron och Trombyl med vid försök nr 6. Falun körde allt på mig sista gången... Fullproppad och det lyckades

Svar på tråden Lite pepp från er här i denna 40+ kategorin? :)