russinpaketet skrev 2012-03-27 20:13:47 följande:
Bara för att pappan skriver under att han är pappan får väl inte han chansen att utan mig få delad vårdnad va?
Funderar på om det skulle bli något krångel med det... :(
Du kommer bli kallad för att skriva på 2 papper, jag och pappan fick 2 olika tider för vi bråkade så mycket, men är man sams går man dit tillsammans, det ena pappret är faderskapet, och det andra är för gemensam vårdnad, skriv inte under det för gemensam vårdnad!
har du gjort det är det rätt kört för dig att få ensam vårdnad igen.
När min dotters pappa kom dit vägrade han helt plötsligt att skriva under faderskapet , han krävde faderskapstest, han trodde att han skulle slippa betala underhåll då...
så vi fick gå och lämna prover, jag och barnet, och det tog nog ett halvår innan det vart fastställt.
innan det har pappan INGA rättigheter, inte ens umgängesrätt.
Men kommer du och pappan överens så tycker jag att du ska låta dom träffas så ofta som möjligt, det är viktigt för anknytningen och för att pappan ska få känslor för sitt barn...
men allt sånt antar jag att du redan vet :)
jag valde att ha ensam vårdnad dels för att vi inte kan samarbeta på något sätt, och för att jag skulle få alla förädradagar för att slippa sätta dottern på dagis så tidigt. han hade ändå inte tänkt ta ut dom