• Larsan

Hur vill du ha ditt barn?

När ditt barn fötts så vill du ha barnet...

Mitt liv består av mina barn, Men mina barn är inte mitt liv - 12-barnspappan
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur vill du ha ditt barn?
  • Larsan
    Linda1976 skrev 2012-03-28 21:40:04 följande:
    Tvättad, piffad, uppklädd i Baby Dior och gärna iförd blöja.

Haha, nädå. Räcker att ungen är ren. 
    VA?! Fick du en naken unge upp på magen?! Förvånad 
    Mitt liv består av mina barn, Men mina barn är inte mitt liv - 12-barnspappan
  • Coyote

Upp med ungen bara! Sonen gnuggades lite på ryggen för att få upp färgen en aning, i övrigt var han kladdig och härlig.

• Eisa

Kladdig eftersom jag inte vill att mitt barns första upplevelse postslida ska vara en handduksavtorkning.

• FlitigaLis

Bryr mig inte om vilket med eftersom jag födde med akut kejsarsnitt var han någolunda avtrokad innan jag fick honom på bröstet.

• straw2008

Har snittats två gånger o önskat att min man ska få ta barnen, då har de varit inlindade i någon slags filt vilket var precis vad vi önskat.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Rocket Mania

Jag tog emot mina ungar själv och drog dom direkt upp på magen. Nr 1 och 2 var bara lite fostervattensblöta, nummer tre helt vit av fosterfett (född v37). Jag vill ha dom a´la naturell, tycker inget som har med förlossning och nyföddda barn att göra är äckligt. Viktigast för mig var att få ta emot dom själv och vara deras första möte

• basio

Jag vill ha upp dem till mig direkt och då får jag räkna med att de är kladdiga. Inget som jag har reflekterat över i det läget kan jag säga. Och de har haft en hel del fosterfett då de varit tidiga allihop.

• Sereena

Jag bad innan att få bebisen avtorkad, eftersom jag har lite svårt för blod o sånt...ville helst inte se något av det.

Gjorde mig ändå inget att det dröjde ett tag, var helt slut efter förlossningen så det dröjde ett tag innan jag tog in att det kommit en bebis. :) 

• Ragnar

Fick mina barn direkt när de kom ut. Kan inte komma ihåg att de var kladdiga. Vilket de alldeles säkert var, men det är inget jag kan komma ihåg hur hur mycket jag än tänker. Så kladdet kan inte ha stört mig i alla fall.

• Egendomligt

Med sonen så torkade barnmorskan av honom "det värsta" innan han kom upp på min mage, men det var för att han hade bajsat i fostervattnet och var full av grönsvart babybeck (trevligt va?). Annars hade jag nog fått upp honom på magen direkt, vilket inte vore mig emot.

• Millan83

Helst någorlunda avtorkad eftersom jag inte är speciellt förtjust i kladd och är lite orolig att jag skulle tycka det var jobbigt och jobbighet är inget jag vill ha förknippat med min bebis i det läget. 

• annca

Blev akutsnittad med båda, och första var jag så snurrig att jag blev lagd på intensivobservation i några timmar, så där fick jag träffa lillan påklädd och avtvättad!
    Andra gjorde de inte mycket mer än klippte och torkade av lite och så upp med honom på mig *urk*.
    Hade gärna sett båda tvättade och påklädda innna jag fick ta dem...
    Hade mycket svårare att ta till mig tvåan än ettan. Vet inte om det hade med detta att göra...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • clembke
    Egendomligt skrev 2012-03-29 15:29:25 följande:

Med sonen så torkade barnmorskan av honom "det värsta" innan han kom upp på min mage, men det var för att han hade bajsat i fostervattnet och var full av grönsvart babybeck (trevligt va?). Annars hade jag nog fått upp honom på magen direkt, vilket inte vore mig emot.

Vår ena bajsade oxå i fostervattnet, det slutade med att jag va lika kladdig som sonen. Gjorde inte mig nåt då jag vill ha upp dom på en gång.
    Sen såg man säkert inte så mysig ut, men vad gör det om 100 år. :-P
Svar på tråden Hur vill du ha ditt barn?