• MammaTillS

Hur får man det att se ut som att man har mycket kläder?

Alltså jag har alltid haft problem med vad jag ska ta på mig. Inte det klassiska problemet med massor med kläder i garderoben och inte veta vad man ska välja utan jag har så lite kläder och vet inte vad jag egentligen behöver.
    just nu äger jag tre par jeans mörkblå, grå och svarta. Sen ett par linnen, några t-shirtar ett par klänningar osv. Jag tycker alltid alla andra ser ut att ha så mycket kläder och vad behöver en basgarderob bestå av?
    Dessutom är jag mammaledig så pengar till kläder är ju nästan obefintligt för tillfället.
    Hjälp! Klädkris pågår haha ;)

• Svar på tråden Hur får man det att se ut som att man har mycket kläder?
  • Venne

Ps.s du verkar ju liksom ha basgrejer.. varför inte satsa på lite roligare saker istället? Typ lite fina blusar, nån tunika, nån snygg kjol. Skaffa lite accessoarer(?) som piffar upp, typ smycken, sjalar, broscher, hårklämmor.

• MammaTillS

Ja jag har testa på det men tycker aldrig jag lyckas med att fynda! Får väl ge det ett försök till ;)

• DisposableHero

Det låter ju som att du redan har en bra bas. Ett par blå jeans och en t-shirt (topp?) är en outfit. Samma jeans, samma t-shirt med ett stort halsband, en sjal, ett snyggt skärp, andra skor eller varför inte bara en cardigan över blir en annan.... Mitt tips är att använda de accessoarer du redan har för att få det att se ut som en helt annan outfit. 

Nu vet jag ju visserligen inte hur mycket sådant du redan har hemma, men du har säkert en massa saker du kan styla med som du inte tänkt på. 

• Venne

Hmm okej.. gina tricot och HM brukar man alltid kunna hitta riktigt billiga saker på annars.

• MammaTillS

Ja smycken å sånt existerar inte här för tillfället. Eller ja lite grann har man ju men det kan man ju ha mer av och är ju inte så dyrt. Tack! Mer tips?

• MammaTillS

Lite accessoar tips mottages gärna också, är så trött på att se tråkig ut!!

• MammaTillS

Problemet är nog egentligen kanske att jag inte vet hur jag ska kombinera kläder å accessoarer osv. Själva stylandet med andra ord :)

• Venne

Ja men gå ut och titta på folk på stan, kolla på dockorna i affärerna, titta på bilder på nätet och våga prova dig fram till vad du själv tycker är snyggt. Du "kan" ju inte bara kapa en modelook rakt av om du själv tycker det är fult. Man får hitta inspiration och sedan modifiera själv. Men ett par mörka jeans och basfärger är ju lätta att matcha med det mesta. Det är ju varken färger eller mönster som skär sig. Ett par snygga höga skor till stuprörsjeans gillar jag. Ett snyggt skärp gör att jeansen ser snyggare ut. Om du känner dig tråkig och grå kanske du ska hitta lite färgglada accessoarer, kanske örhängen som syns lite extra. Annars tycker jag man kan investera lite extra i en riktigt fin väska eller jacka, sådant som man använder mycket.

• Magdalena82

Koftor/cardigans är alltid användbart och kan ju mixas och matchas med både kjol, jeans och "vanliga" byxor. Dessutom enkelt att klä både upp och ner. Brukar alltid finnas en massa koftor på rea - kika i nätbutikerna också! :)

• MammaTillS

Ja det kanske är nåt! Äger väl ett par styckna men i samma färg, svarta såklart haha ;)

Svar på tråden Hur får man det att se ut som att man har mycket kläder?