• Anonym

En sex pause??

Hej hopp!
    Jag och min sambo är ett par på 23 samt 27år som under två år försökt bli gravida, därav stressen om att man " måste " ha sex var och varannan dag. Vi bestämde efter till slut att vi måste sluta tänka på vad vi gör, och jag orkade inte med alla måsten utan va nära att gå in i väggen.

Vi slutade helt enkelt ha sex hela tiden och bestämde att vi skulle ha sex när vi va sugna. Problemet är bara att sen vi slutade 1,5månad sen har vi typ haft sex 4 gånger och ingen tycks ha lust längre.  Det va ju inte riktigt meningen då vi fortfarande vill/försöker få barn.
    Nu vill jag ha massor av tips på hur vi kan sätta fart på allt igen :)
    Jag vill inte bli det tråkiga paret som aldrig ha sex

Alla tips är välkommna

Tack

• Svar på tråden En sex pause??
  • YummyMami

Jag tror att sexlusten behöver "ved till sexuella elden" som singel så chattar man med andra män och får upp lusten på det viset, singelmän brukar runka till filmer och få lusten på det viset. Sen träffar man den rätte, man slutar att chatta och se på porr och allt sånt där som skapar lust och plötsligt står man där okåt men trogen.

Blogg om cancer och med tecknade nakenbilder dyslexiamaniac.bloggplatsen.se/
  • Anonym
    YummyMami skrev 2012-03-30 09:52:42 följande:
    Jag tror att sexlusten behöver "ved till sexuella elden" som singel så chattar man med andra män och får upp lusten på det viset, singelmän brukar runka till filmer och få lusten på det viset. Sen träffar man den rätte, man slutar att chatta och se på porr och allt sånt där som skapar lust och plötsligt står man där okåt men trogen.
    Ja dock kollar vi relativt ofta på porr ihop, men att behöva sätta på det varje gång bara för att vi inte är kåta blir ju lite tradigt, helst hade man ju velat va kåt bara av tanken på sex. Jaja det kanske blir så efter 6år ihop.
  • YummyMami
    Anonym skrev 2012-03-30 10:07:54 följande:
    Ja dock kollar vi relativt ofta på porr ihop, men att behöva sätta på det varje gång bara för att vi inte är kåta blir ju lite tradigt, helst hade man ju velat va kåt bara av tanken på sex. Jaja det kanske blir så efter 6år ihop.
    Kanske ni ska se på det ensamma lite då och då så att ni bygger upp en sexuell frustation? Så att det inte blir en förspel utan en katalysator. 
    Blogg om cancer och med tecknade nakenbilder dyslexiamaniac.bloggplatsen.se/
Svar på tråden En sex pause??