härliga sommar skrev 2012-04-02 20:48:52 följande:
Jag tror att det kommer att räcka för mig om personalen vet om hur jag upplevde det förra gången och att dom ser till att min sambo är närvarande under läkarundersökningar m.m. Vill nog inte ha ågon mer närvarande. Som det känns nu så är det min och sambons stora stund som jag inte vill dela med någon annan! :) Men hade han känt rädlsa/oro/skräck hade jag definitivt velat ha med någon. Muu: Tänker duoch din sambo lika i den frågan?
Tar tacksamt emot alla förslag och tips på förberedelse. ToK: Det där med att skriva ner dröm- respektive mardrömsförlossning tror jag att jag ska sätta mig ner med! Började gråta när du skrev det där om familjefoto. Har inte ens tänkt så långt, men det var otroligt fint och jag gråter nu igen när jag skriver om det! Min lille knatte ska bli storebror!
Jag mår så bra man kan må i vecka 6 (5+2)! :D Är sjukligt trött bara, lite molvärk och aningens ömmande bröst, eventuellt lite hormonsvallningar ;) Mitt illamående började senare förra gången, så jag anar att det blir så även denna gång... Förra gången kräktes jag ända till RUL veckan!! Men det gick över då i alla fall! Förra graviditeten startade den 9:e november (ÄL) och denna gång startade den 10:e mars. Så om jag ska följa förra graviditeten börjar jag må illa om två tre dagar! :P Foglossning låter inte kul och hoppas jag slipper det! :)
Det tycker jag :) Dels för att sätta ord på dina rädslor och dels för att ha en 'dröm' och ett mål att se fram emot som hela tiden kan peppa dig under förlossningen. Även om inte förlossningen blir exakt som drömförlossningen kan den fortfarande blir väldigt bra :)
Ja, tänka sig! Storebror liksom! Det är sååå himla stort. Och tänk att ni ska bli 2 barns föräldrar, en familj på 4. Så underbart och så fantastiskt :)