• Anonym

    Ingen sexlust av p-piller?

    Hej!
    Jag har under snart 7 års tid ätit Neovletta 28 och aldrig riktigt reflekterat över vad det gör med min kropp.
    I början kan jag inte minnas att jag hade några problem med sexlusten men nu de senaste åren har jag blivit mer och mer ointresserad av sex. Jag känner mig väldigt sällan kåt och blir inte alls sugen på sex. Jag kan till och med känna mig äcklad av tanken på sex.

    Nu undrar jag om detta kan bero på min p-piller? Är det någon annan som tappat sin sexlust p.g.a. p-piller?

    Finns det något annat alternativ i p-piller väg, som inte gör att jag tappar sexlusten? Ska tillägga att jag gärna vill äta p-piller som gör att jag får mens/mellanblödningar.

    Hoppas någon kan dela med sig av sina tankar och erfarenheter!

    {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Ingen sexlust av p-piller?
  • Anonym (Ingen lust)

    För mig tog det ca 2 månader att helt få tillbaka min lust, märkte lite skillnad redan efter en månad. Men min ägglossning kom igång rätt fort efter p-pillrena, vet inte om det påverkar att kroppen snabbt återhämtade sig.

     

  • Anonym (Jepp)

    Jag märkte att jag betydligt kåtare när jag slutade med p-piller. Plus att jag kände av kroppens signaler (ägglossning, lust, mens) på ett helt annat sätt. Läskigt hur vi laborerar med våra kroppar. (även om p-piller är en bra uppfinning, jag blev bara så överraskad)

  • Charmeuse

    Jag tappar sexlusten av p-piller, alla tre sorter jag provat (trionetta28, Cilest28 och nån jag inte minns namnet på) P-ring däremot har funkat bra

  • Anonym (Fredd)
    Anonym (Jepp) skrev 2012-05-06 20:59:42 följande:
    Jag märkte att jag betydligt kåtare när jag slutade med p-piller. Plus att jag kände av kroppens signaler (ägglossning, lust, mens) på ett helt annat sätt. Läskigt hur vi laborerar med våra kroppar. (även om p-piller är en bra uppfinning, jag blev bara så överraskad)
    Hur lång tid det innan du märkte skillnad?
  • Anonym (Jen)

    Första P-pillret jag provade var Follinett, den gav mig bruna fläckar i huden så jag slutade med den.

    Sen åt jag Mercilon 28 i 7 år, det var först när jag slutade med dem för att bli gravid som jag insåg vad de gjort mot mig. Under alla år som jag ätit dem hade jag varit deprimerad och inte haft någon sexlust. En eller två månader efter att jag slutat med dem blev jag som en helt annan människa, livet fick färger igen och sexlusten kom tillbaka.

    Efter graviditeten har jag provat två andra P-piller, Neovletta och Jasmine men båda gav mig kraftiga magsmärtor och kräkningar.

    Vi körde avbrutna samlag under två års tid, men sen blev jag gravid av misstag.
    Nu använder vi kondom, känns urtråkigt att ha det. Men jag kan inte riskera att bli gravid igen och jag tänker aldrig mer utsätta min kropp för hormoner!

  • Lillaplupp

    Hoppar in här lite.., :)

    Jag har ätit ppiller i ungefär 5 år. Jag har alltid känt en liten minskad lust men ingenting jag direkt tänkt på. Sexet fungerade bra med min dåvarande pojkvän, vi gjorde slut, och jag blev tillsammans med min nuvarande pojkvän för ett och ett halvt år sedan. Sexet var hur bra som helst! Kände en otrolig lust (men kan ha varit det att allting var llite "nytt" o spännande, och han är dessutom äldre än mig)
    Bakslaget kom för ca två månader sen - min sexlust försvann!! Jag började må psykiskt dåligt, kände mig avtrubbad, tom och nere. Jag googlade runt lite eftersom jag visste att ppiller kan ge en humörsvängningar osv (det behöver ju inte nödvändigtvis komma från början) och insåg att det kanske var mina ppillers fel. Äter neovletta28. Slutat med dom sen förra fredagen, nu är mensen snart över så jag hoppas lusten kommer tillbaka... Inte bara sexlusten utan lusten att leva också.

  • Krogrundan11

    Det kan väl hända att man tappar lusten.
    Å andra sidan så får man mer lust ju mer man håller på. Jag köpte sexpiller för ett tag sen och har aldrig varit nöjdare med mitt sexliv.
    Då får man mersmak!

Svar på tråden Ingen sexlust av p-piller?