• Gummibjörnen88

Passar denna klänning till dop i slutet på april?

Som frågan lyder kan man ha denna klänning vid den tiden på året?

Jag tänker givetvis ha ljusa strumpbyxor eller liknande samt någon form av kofta. 

• Svar på tråden Passar denna klänning till dop i slutet på april?
  • La Lola

Nja, lite för somrig men om du tar den så snälla, skippa skärpet.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Gummibjörnen88

Ja är just det med att den är för somrig men jag hittar verkligen inget annat att ha på mig. Allt annat jag har hemma är för vardagligt :/

• Lufsan
    La Lola skrev 2012-03-31 20:20:06 följande:
    Nja, lite för somrig men om du tar den så snälla, skippa skärpet.
    Håller med dig! Skippa skärpet, inte snyggt. 
    En dag i sänder.
  • La Lola
    Gummibjörnen88 skrev 2012-03-31 20:23:14 följande:
    Ja är just det med att den är för somrig men jag hittar verkligen inget annat att ha på mig. Allt annat jag har hemma är för vardagligt :/
    Fast på ett dop måste man ju inte vara så jätteuppklädd tycker jag.
    Lite vardagssnygg funkar ju också.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Manmbo

Jag tycker att du är jättesnygg/fin i den där klänningen och gillar färgerna som är glada, vilket passar på ett dop. Mitt tips är att du bär en glesstickad kofta i vitt/off white över.

Fördomen är en enkelriktad gata med stoppförbud för förståndet
  • Hannah76

Tycker absolut du kan ha den. En kofta eller kav gajör den lite mindre somrig. Tycker att det var fint med skärp, men ett smalare i någon färg från klänning eller smalt flätat brunt skulle vara finit.

• Iris

Klart du kan ha klänningen Glad

Som skrivits tidigare så kan du ju ha en kofta/kavaj/sjal också.  

Ett band (finns i tygaffärer, hobbybutiker mm) som plockar upp någon färg från klänningen skulle kanske vara fint som skärp. 

• avil
    Hannah76 skrev 2012-03-31 20:30:35 följande:
    Tycker absolut du kan ha den. En kofta eller kav gajör den lite mindre somrig. Tycker att det var fint med skärp, men ett smalare i någon färg från klänning eller smalt flätat brunt skulle vara finit.

håller med!!!
  • Selma1966

Söt klänning. Till dop och bröllop vill jag ha glada kläder (vilket detta är) pga den glada tilldragelsen. Men byt till ett ljusare, smalare skärp och ta gärna en kofta, bolero eller kavaj till så du inte fryser.

• ventilera mera
    Hannah76 skrev 2012-03-31 20:30:35 följande:
    Jag håller också med Hannah, kofta eller kavaj till, och ett smalt brunt skärp så blir det bra. Sen strumpbyxor och bruna skor/stövlar kanske?
    Allt blir vad man gör det till...Skrattande
Svar på tråden Passar denna klänning till dop i slutet på april?