• Anonym (Ge mej lust!)

Tips från kvinnor önskas! På vilket sätt skulle din man kunna agera för att öka din sexlust?

Sitter här med en borttappad sexlust. Jag vill ha ett sexliv, men blir helt enkelt inte kåt.
    Min man är rätt trög och mesig när det gäller sex. Alldeles för försiktig och förutsägbar.
    Han anstänger sig inte ett dugg för att sätta lite sprätt på det hela, och han har ingen aning om hur hans skulle kunna agera för att få en "kåt och villig" fru.
    (Föresten tror jag inte att han vill att jag ska vara sån heller.) Själv har jag slutat att anstränga mig.
    Vi har diskuterat detta ämne sönder och samman.

Men jag funderar mycket på hur jag skulle önska att min man skulle vara, skulle han kunna tända min lust igen?

Jag har kommit fram till att det som saknas är den erotiska spänningen, att bygga upp en stämning, att uppvakta och uppvaktas.
    Det jag vill helst är att dansa! Jag tycker att det är otroligt sexigt med dansanta män. Han sa tidigt i vårt förhållande att han gillade att dansa och att han avrit varit ute och dansat massor tidigare (alltså "pardans"). Jag har frågat några gånger om han kan tänka sig att vi ska gå på danskurs eller ta privatlektioner eller gå ut och dansa.  Men min man vill inte dansa. Och nu vill jag inte fråga igen. Dödläge.

Det finns ju massor av kvinnor som tappat lusten, vad tror ni skulle få er att bli sugna igen? (bortsett från att byta man...)

• Svar på tråden Tips från kvinnor önskas! På vilket sätt skulle din man kunna agera för att öka din sexlust?
  • Anonym (kvinna)

Min man kan inte göra något för att öka min sexlust. Däremot MÅSTE han göra mig sugen om han vill ha sex då jag aldrig blir spontant kåt eller sugen.

• Anonym
    Anonym (kvinna) skrev 2012-04-01 17:23:03 följande:
    Min man kan inte göra något för att öka min sexlust. Däremot MÅSTE han göra mig sugen om han vill ha sex då jag aldrig blir spontant kåt eller sugen.
    Så är min sambo också, och jag har tröttnat på att alltid vara den som ska ta initiativet. Nu har vi  inte haft sex en gång i år och min lust att överhuvudtaget ta i henne är obefintlig. För oss känns de som om det inte finns nån lösning för hon VILL inte hitta en lösning. Men ändå förväntas jag vara gosig och kramig.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym skrev 2012-04-03 12:23:03 följande:
    Så är min sambo också, och jag har tröttnat på att alltid vara den som ska ta initiativet. Nu har vi  inte haft sex en gång i år och min lust att överhuvudtaget ta i henne är obefintlig. För oss känns de som om det inte finns nån lösning för hon VILL inte hitta en lösning. Men ändå förväntas jag vara gosig och kramig.
    Den som är sugen på sex måste ju såklart ta initiativet och få den andra sugen också. Vissa personer kan helt enkelt inte bli spontant sugna utan blir sugna först vid förspelet. Tyvärr är det så och inget som man riktigt kan göra  något åt heller.
  • citronkräm
    Anonym (kvinna) skrev 2012-04-03 23:42:35 följande:
    Den som är sugen på sex måste ju såklart ta initiativet och få den andra sugen också. Vissa personer kan helt enkelt inte bli spontant sugna utan blir sugna först vid förspelet. Tyvärr är det så och inget som man riktigt kan göra  något åt heller.

Fast man kan ju "bestämma sig" också!? Att det ÄR viktigt, och att faktiskt försöka att ta sitt ansvar, tänka på sex, fundera över vad som påverkar en och gör så man blir kåt - och ser till att plocka fram det (och därigenom kåtheten) ibland? Det funkar ju på en massa andra områden i livet, typ: jag är aldrig sugen på att äta frukost. Men jag vet att det är viktigt och en förutsättning för att man ska orka jobba osv, och därför ser jag till att göra det - ändå!
  • Anonym (kvinna)
    citronkräm skrev 2012-04-04 17:21:36 följande:

Fast man kan ju "bestämma sig" också!? Att det ÄR viktigt, och att faktiskt försöka att ta sitt ansvar, tänka på sex, fundera över vad som påverkar en och gör så man blir kåt - och ser till att plocka fram det (och därigenom kåtheten) ibland? Det funkar ju på en massa andra områden i livet, typ: jag är aldrig sugen på att äta frukost. Men jag vet att det är viktigt och en förutsättning för att man ska orka jobba osv, och därför ser jag till att göra det - ändå!
    Oj det har jag inte tid med, att tänka på sex och så...hehe. Nej men jag fungerar som så att jag väldigt sällan blir spontant sugen. Jag ser inget problem i att min partner visar eller säger till att han är sugen på sex och då kan vi ju börja förspelet och då blir jag ju oftast sugen, inte alltid jag blir störtkåt, men ibland om jag är lite sugen kan jag ha sex ändå.
  • Anonym (Ge mej lust!)
    Det där är liksom mitt problem, jag kan inte komma på nåt som får mej sugen längre. Mycket beror på hormoner. Har opererat bort livmodern och äggstockarna, så jag har ingen ägglossning längre. Tidigare styrdes min lust mycket tydligt av ägglossningen.
    Mycket beror på min mans "trista" sätt att sexa, rent fysiskt. Boring.
    Och mycket beror på att jag har lixom tappat sexfantasierna. Förr kunde jag t ex kolla en del på porr. Men det funkar inte alls längre, kan omöjligt indentifiera mig med "skådespelarna" som är i samma ålder som mina barn. Blir HELT fel...
    Så jag fattar inte hur jag ska få lust?
  • Anonym (lust?)

Konstigt resonemang. Jag är aldrig sugen på mat av något slag överhuvudtaget men jag vet att jag måste äta för att orka med dagen (och överleva). Därför tvingar jag mig själv att äta det som är minst äckligt att äta. Men jag njuter ju inte av det bara för att jag bestämmer mig för att göra det. Jag kan liksom inte plocka fram en matlust och inte heller kommer den när jag väl börjat äta. Jag är heller aldrig sugen på sex, och det är dessutom inget man måste göra för att överleva. Visst skulle jag kunna bestämma mig för att ha sex, men det gör inte att jag får lust, och det var väl lust som efterfrågades?
  • ramsylina

Jag tycker att allmänt gos och närhet brukar öka sexsuget. Att man håller om varandra i tvsoffan. Att man pratar om djupa saker, eller helt ytliga saker för den delen, bara att man pratar. Att man tar hand om varandra i relationen, typ tänder ljus till maten eller nåt. De gånger min sexlust är sämre så är det ofta en svacka i relationen som helthet också, man är för uppe i vardagen för att riktigt bry sig om varandra. När vi väl börjar tänka på det så brukar sexet komma av sig självt.

Sen är det väl också så att ju mer man har sex, desto mer blir man sugen på sex. Har man inte haft sex på ett par veckor så känns det inte så lika viktigt att ha det längre, man har liksom anpassat sig. Så jag tror på att kramas mycket och att ha sex lite då och då oavsett om man är toksugen eller inte.

• Anonym (Ge mej lust!)

Idag drog min välbyggda man på sig sina snygga motorcykelkläder och gränslade sin mc. Det var sexigt, så pass att det pirrade till en liten stund...

• Anonym (lust?)
    ramsylina skrev 2012-04-14 22:53:42 följande:
    Jag tycker att allmänt gos och närhet brukar öka sexsuget. Att man håller om varandra i tvsoffan. Att man pratar om djupa saker, eller helt ytliga saker för den delen, bara att man pratar. Att man tar hand om varandra i relationen, typ tänder ljus till maten eller nåt. De gånger min sexlust är sämre så är det ofta en svacka i relationen som helthet också, man är för uppe i vardagen för att riktigt bry sig om varandra. När vi väl börjar tänka på det så brukar sexet komma av sig självt.

Sen är det väl också så att ju mer man har sex, desto mer blir man sugen på sex. Har man inte haft sex på ett par veckor så känns det inte så lika viktigt att ha det längre, man har liksom anpassat sig. Så jag tror på att kramas mycket och att ha sex lite då och då oavsett om man är toksugen eller inte.

Ja, så kanske det är för vissa. Själv försöker jag undvika att vi håller om varandra i tv-soffan för jag känner mig stressad över att han kanske vill att det ska leda till sex.

Jag håller med om att det inte känns viktigt att ha sex, och just därför är det svårt att plocka fram någon lust. Varför ska jag tvinga mig till att ha sex för att möjligen bli mer sugen på något jag inte vill göra? Det blir bakvänt i mitt huvud. 
  • ramsylina
    Anonym (lust?) skrev 2012-04-14 23:10:11 följande:
    Ja, så kanske det är för vissa. Själv försöker jag undvika att vi håller om varandra i tv-soffan för jag känner mig stressad över att han kanske vill att det ska leda till sex.

Jag håller med om att det inte känns viktigt att ha sex, och just därför är det svårt att plocka fram någon lust. Varför ska jag tvinga mig till att ha sex för att möjligen bli mer sugen på något jag inte vill göra? Det blir bakvänt i mitt huvud. 
    Fast det ä rdet som är grejen - man måste mysa tillräckligt mycket för att se till att det inte leder till sex alltid, int4e ens oftast. När vi har haft en svacka har det varit precis sådär, enda gången han vill kramas är när han i nästa sekund kastar sig på brösten, och då stelnar jag och vill inte ha närkontakt alls. Samma sak med soffmys och allt. Men när vi hittar till de där perioderna när vi sitter nära varandra varje kväll, och ändå inte har sex varje kväll, eller kanske inte ens varje vecka eller månad, då kommer tryggheten i att vara nära. Och kan man känna sig trygg i att vara nära den andra utan att det måste leda till nåt, då börjar man känna annat än press av närheten, och så småningom kommer sexlusten....

Är säkert olika, men jag tror det ligger mycket i den onda spiralen när man blir rädd för all beröring för att man känner sig pressad...
  • Anonym
    ramsylina skrev 2012-04-14 23:16:34 följande:
    Fast det ä rdet som är grejen - man måste mysa tillräckligt mycket för att se till att det inte leder till sex alltid, int4e ens oftast. När vi har haft en svacka har det varit precis sådär, enda gången han vill kramas är när han i nästa sekund kastar sig på brösten, och då stelnar jag och vill inte ha närkontakt alls. Samma sak med soffmys och allt. Men när vi hittar till de där perioderna när vi sitter nära varandra varje kväll, och ändå inte har sex varje kväll, eller kanske inte ens varje vecka eller månad, då kommer tryggheten i att vara nära. Och kan man känna sig trygg i att vara nära den andra utan att det måste leda till nåt, då börjar man känna annat än press av närheten, och så småningom kommer sexlusten....

Är säkert olika, men jag tror det ligger mycket i den onda spiralen när man blir rädd för all beröring för att man känner sig pressad...
    Och det leder till att den med mer sexlust känner sig avvisad och oattraktiv och i sin tur tappar lusten till kramar och mys.
  • lykantrophona

Jag har alltid haft ganska hög sexlust. Åtminstone inga problem med lusten direkt. För mig är det jättehett när min kille tar initiativ, är hårdhänt och det är en tydlig erotisk vibb. Att bara mysa och kramas är väl trevligt, men det inte direkt sexigt.

Att däremot få hintar om att snart händer det, som en klapp på rumpan, lite hångel, långa blickar under dagen... det gör mig absolut på humör!

Jag har minst lust när jag är sjuk eller trött. Men det är inte omöjligt då heller. Kanske att det bara blir att jag suger av honom, eller att vi börjar inte men avslutar innan någon av oss fått orgasm. Jag tycker sex är trevligt och skönt även om jag inte kommer. Sex föder sexlust också.

För mig känns det väldigt märkligt med folk som säger "varför borde jag vilja ha lust till sex?". Tycker ni inte sex är skönt? Jag menar, jag drar mig oftast innan träningen och har kanske inte direkt lust med det innan, men när jag väl är mitt i det, så är det väldigt trevligt, och man känner sig fantastisk efteråt. Om man sedan är medveten om att ens partner har ett behov av sex, så kan man väl iaf göra något? Om inte samlag, så oralsex eller petting? Eller är ni äcklade av era partners överhuvudtaget?

• eMund
    Anonym (Ge mej lust!) skrev 2012-04-04 21:18:58 följande:
    Det där är liksom mitt problem, jag kan inte komma på nåt som får mej sugen längre. Mycket beror på hormoner. Har opererat bort livmodern och äggstockarna, så jag har ingen ägglossning längre. Tidigare styrdes min lust mycket tydligt av ägglossningen.

Mycket beror på min mans "trista" sätt att sexa, rent fysiskt. Boring.

Och mycket beror på att jag har lixom tappat sexfantasierna. Förr kunde jag t ex kolla en del på porr. Men det funkar inte alls längre, kan omöjligt indentifiera mig med "skådespelarna" som är i samma ålder som mina barn. Blir HELT fel...

Så jag fattar inte hur jag ska få lust?

Låter som du rent fysisk har problem att bli upphetsad. Då blir det även svårt för mannen som inser att det är dött lopp när han inte får någon reaktion.

Men om du ändå vill så finns det massor att göra. Ta eget ansvar och visa var skåpet ska stå.

Tex:

1. Res bort och berätta över telefon vad du vill göra Med honom när du kommer hem!

2. Föreslå att ni bjuder in en extra tjej i sängen.

3. Små smek din man när ni ska sova. Blir han inte hård så smyg ner och sug försiktig. Gör det sedan skönt för honom och visa att du verkligen gillar honom.

4. Ta honom på en picknick i skogen. Prata om hans intressen och lyssna. Ligg på filten och koppla av.... Med lite tur händer det mer

Kan något av detta fungera?
  • Anonym (Eva-Stina)

Kramar och pussar är viktigt att båda tar initiativ till det annars funkar inte sex livet heller om man inte tar på varann överhuvudtaget. Sen  är det oftast att kvinnan behöver förspel att det inte blir pang på varenda gång.

• Anonym (testo)

Om det är ett fysiskt problem, köp testosteron, det ger garanterat resultat. I övrigt tycker jag synd om alla män som tvingas "locka" fram den andres sexlust. Förnedrade och trist! De kvinnor som vet med sig att de är torra och lustlösa, de borde säga det på första daten, så karlstackarn åtminstone har ett val innan han snärjs in med ungar och annat!

• Anonym (Ge mej lust!)
    Anonym (testo) skrev 2012-04-18 17:08:32 följande:
    Om det är ett fysiskt problem, köp testosteron, det ger garanterat resultat. I övrigt tycker jag synd om alla män som tvingas "locka" fram den andres sexlust. Förnedrade och trist! De kvinnor som vet med sig att de är torra och lustlösa, de borde säga det på första daten, så karlstackarn åtminstone har ett val innan han snärjs in med ungar och annat!
    I mitt fall så var det jag som hade en ofantligt mycket större sexlust och tog alla initiativ och ville ALLT, från början och i flera år.
    Min man sa med ord att han var såååå nöjd att ha träffat en kvinna som tyckte så mycket om sex. Men det visade sig att han själv inte alls var lika intresserad.

Nu ett antal år senare, när jag har "anpassat" men efter hans nästintill obefintlga sexlust, har han vaknat och vill sexa. Och i o med att jag dels avprogrammerat mej och dessutom har hamnat i övergångsåldern med hormontrassel och allt vad det innebär, så har i alla fall inte jag dåligt samvete för att jag "vilsefört" min man.
  • Anonym

Min man ger mig alltid massa komplimanger under dagen och säger alltid att jag är vacker och sexig när jag är naken framför honom (inte bara då såklart)
    Han får mig alltid att känna mig snygg och sexig och då tror jag att jag blir mer sugen bara för att jag känner mig så.
    Skickar små kåta sms ibland med vad han vill göra med mig när han kommer hem osv.
    Det hjälper i alla fall min sexlust att han får mig att tänka på sex under dagen.
    Och att det inte är pang på rödbetan utan lite försiktigt smek och långa kyssar först.
    Ta ett bad tillsammans då är det näst intill omöjligt att det inte händer något
    Har hört att rosenrot ska ge ökad lust, dessutom ska man bli pigg också.
    Kanske kan vara värt att testa

• Anonym

Svårt det där - Jag och frugan har sex så ofta vi (läs jag) vill (hon är lite undergiven) men det är så tråkig sex att jag minst varannan gång säger nej. Jag orkar helt enkelt inte med att pumpa på i missionären i tio minuter, vänta på att hon ska komma och sen komma själv - då runkar jag hellre. Men frugan har fått för sig att allt annat är fel, så hon rakar sig inte längre, tycker att lekar med kamera är fel, köper inte nya ställningar, analt och oralt är totalt försvunnet och de tankar och fantasier vi hade om tre- och fyrkanter hörde tydligen dejtingtiden till..

Sex är viktigt, men inte allt men blir väldigt viktigt när lustarna begränsas - Det kanske är något fel på mig men ska det vara så här så kommer jag att dra. Jag tänker fasen inte leva resten av livet med en asexuell person.

Svar på tråden Tips från kvinnor önskas! På vilket sätt skulle din man kunna agera för att öka din sexlust?