• mammatillsonny

Ensam med min son sen graviditeten

Hej!

Wictoria heter jag och jag lever ensam med min son som är 20 månader. Jag har varit ensam med sen jag blev gravid.
    Jag visste direkt att jag ville behålla mitt barn och pappan till min son ville också. Men jag fick reda på att min sons pappa ljög och var otrogen. Så jag valde att lämna honom.
    Sonens pappa ville träffa honom och så men till slut så hörde jag inte av honom något. Han bor i samma by som mig.

Trots att vi bor i samma by så har jag bara sett honom två gånger.
    Han har gift sig med en som är ca 30 år äldre.
    Sen en dag så ringde en från socialkontoret på familje och individ, och sa att han ville ha kontakt med sin son, men det sjukaste var att allt skulle gå genom hans fru, för han ville inte prata med mig. Men eftersom han tyckte så så tyckte jag det att då behöver han inte ha kontakt med sonen heller om han inte kan prata med mig.

Efter det så har jag försökt fått kontakt med pappan själv men han vägrar svara.
    Jag vet inte vad jag har gjort för fel.

Min son är det bästa som hänt mig, men det känns tråkigt att hans pappa inte vill ..

Jag är aldrig barnledig eller jag jag har en snäll mamma som kan ta han någon gång i bland, men hon har 4 barn som bor hemma fortfarande så hon orkar inte så mycket.

Min son han sover inte hela nätter än, nån som vet hur man kan få dom att sova hela nätter.
    Det börjar ju ta ut sig på kroppen att man inte sover ordentligt.

Och ibland känner jag mig helt värdelös som mamma och det känns som jag inte har någon ork till något.

Vet inte vad jag ska ta mig till..

• Svar på tråden Ensam med min son sen graviditeten
  • Lill Anna

Håll fokus på dig o din son. Vilken förlust han gör snubben men kriga inte för att han ska ta kontakt med sonen lägg din energi på att ha de bra med sonen tycker jag. Vart bor ni nånstans?

• Lill Anna

Förstår att de måste vara påfrestande men då situationen är vad den är så lägg ingen energi på exet utan fokus på sonen så kommer allt bli bra

• lindaolsson88

kämpa på din son har tur som har en sån underbar mamma.
    är också ensam, min son är 1 år och sover inte heller hela nätter.
    känner igen känslan av att känna sej  som en värdelös mamma för att man är så trött och inte har  någon ork.

• hög gravid

Hej vännen! Känner igen din situation, min sons pappa lämnade mig när  jag var i sjunde månaden utan förklarning, nu förklarar han det att det var pga mina humörsvängningar och att jag jämt bråkade. Jag har bett om ursäkt men han vill inte ta emnot det. Han vägrar träffa sin son. Hela förlossningen var jag själv, vi var på sjukhuset i tre veckor för attt all graviditets stress och ångesten av att blivit lämnad, resulterade i att jag tappade moderkakan hemma och mitt barn blev utsatt för syrebrist. inte ens då ville pappa ha ngt med oss att göra. fick ordna med lgh under graviditeten då han vräkte ut oss. Nu är min son nio månader och jag har vid tre olika tillfällen försökt att pappan ska träffa sin son. Han har har kommit och lämnat oss igen. Under tiden har han festat, åkt runt i Europa och tagit en tre veckors resa till Thailand samtidigt som han visste att hans son är sjuk igen och ligger på sjukhus. det har varit OTROLIGT kämpigt, men som sagt han är nio månader nu, jag har ordnat vårt hem, köpt en splitter ny bil och han har precis fått sin förskole plats som han ska börja på till hösten. Hans pappa vill nu ha kontakt med sitt barn, (Efter mina påtryckningar där jag körde hem till pappan och sa om du inte vill träffa ditt barn, vill ditt barn träffa dig, han släppte inte in oss, vi stannade utanför i två timmar, men tillsut kom vi hem, och han ringde och bad om ursäkt och sa att det kanske var dags att träffas) 
    jag gav honom 4 alternativ,
    *ha helvårdnad( det skulle jag aldrig ge men ville se hans reaktion)
    *Ha delad vårdnad
    *Att jag skulle fortsätta ha hela vådnaden och han skulle träffa sin son men att han skulle vara delaktig i det praktiska
    * eller att avsäga sig alla juridiska rättigheter och aldrig mer se sitt barn     

H an vägrar enskildvårdnad, delad vårdnad eller att avsäga all sin juridiska rättigheter.
    Jag tror att han känner att han har guldläge, han vill att jag fortsätter med all ansvar och tar hand om vårt barn dagligen så att han kan träffa sitt två ggr i veckan. jag låter honom träffa sitt barn, så kanske kärleken kan växa de emellan, finns inte så mkt att göra, föräldrar har inte rätt till sina barn men barn har rätt till sina föräldrar.
    Och ärligt talat hoppas jag att han får känna på hur svårt det är att vara ensam med barn, och känna att vara förälder innebär ansvar. och att tillslut ska han inse vilket kräk han varit.

Tiden får visa.

Hoppas du känner dig bättre nu, du är inte ensam.

Många varma kramar till dig. lita på din styrka och det bästa är att du har inte gjort ngt fel, det är inte du som kommer att stå till svars för ditt barn!! <3       

Svar på tråden Ensam med min son sen graviditeten