• Anonym (3 snitt?)

3 snitt?

Hej!

Jag vill verkligen ha 3 barn, det är något jag alltid drömt om och även min man kan tänka sig ett barn till. Jag har 2 underbara barn, 3 år och 8 månader gamla. Första grav fick jag havandeskapsförgiftning, men andra grav gick bra. Båda förlossningarna slutade med akuta snitt, som har varit helt komplikationsfria. Jag har även gått i behandling för förlossningsrädsla inför andra förlossningen. Om det blir några fler förlossningar blir det ett planerat snitt, vilket på ett sätt känns skönt, men jobbigt på ett annat sätt. Jag har verkligen ett bra familjeliv, men samtidigt gnager känslan att jag vill ha ett barn till. Jag är 35 år i år, så jag har inte hur mycket tid på mig som helst. Vad jag förstått ökar riskerna med varje snitt man gör och jag vill ju inte riskera det jag har idag. Hur stora är riskerna med ett tredje snitt? Hur stor är risken att dö om jag gör ett snitt till? Har du några tips om vad jag ska tänka på när jag funderar ut hur jag vill göra?  

• Svar på tråden 3 snitt?
  • lena2012

Hej !
    Jag tycker inte du  ska avstå  från att  försöka få  ett barn till om det är det du önskar.
    Som du  själv säger  finns det risker med flera operationer MEN det är inte så  att man helt avråder om du tidigare är kejsarsnittad 2 gånger.
    Kan vara bra att  du  vet om att  risken för blödning ökar med varje operation ,Liten risk  för skada på urinblåsa  och tarm  samt infektionsrisk.
    Att du  ska avstå  pga rädsla att  dö - nej  ,
    Hoppas du  känner dig  mer fri  att  våga försöka  få  en ny  graviditet  om det är det du önskar.
    Hälsningar
    Lena

Svar på tråden 3 snitt?