måste jag bo kvar?
Hej, jag behöver verkligen hjälp/råd.
Lite fakta om mig: Jag är en 16 årig tjej (blir 17 i september). Mina föräldrar är skilda sedan jag var ca 5 år. Bor nu hos min mamma, hon har en ny kille och har 2 barn med honom. Jag är tillsammans med en helt underbar kille, vi har varit tillsammans i snart 1år. Och jag har en hund på 14 månader.
Nu kommer det jag vill ha hjälp med. Det är så att jag blir illa behandlad av min mamma. Hon skriker på mig, jag får dagligen höra hur jävla värdelös jag är, att jag inte gör nått utan bara tänker på mig själv m.m. hon svär ofta till mig, och jag mår verkligen dåligt, ibland så väntar jag bara på att hon ska slå mig, men det har aldrig hänt. när min mamma är bort rest med jobbet så får jag hämta mina bröder, laga mat hjälpa dem med läxan och lägga dom på kvällen. Sen så försöker jag att fixa mina egna läxor, men då kommer mamma hem och då måste jag gå ner sen så står hon och skriker på mig och säger att jag är så jävla självisk och att jag aldrig hjälper till med något. Gråter nästan varje kväll. Det kanske inte låter så allvarligt för er nu, men det är hemskt och jag känner mig inte som en del av familjen...
Min pojkvän vet precis hur det är för mig hemma och han har stöttat mig så otroligt mycket, utan han så tror jag nästan att jag tagit livet av mig. Och han har flera gångar sagt att jag borde gå till soc, men jag är så rädd att de ska flytta mina bröder också, hon är inte elak mot dom. Och jag är rädd för jag kommer starta ett krig.
Ni undrar kanske varför jag inte bor hos min pappa, men det är för att jag inte får.
Jag och min kille har en framtidsplan, och det är att flytta ihop när jag blir 18. Men nu tvekar jag på att jag orkar bo kvar här tills dess. Mamma vill inte att jag ska vara med min pojkvän längre, men han är fan den enda som bryr sig och älskar mig. Han är min familj, och det finns inte en chans i världen att jag lämnar honom.
Om jag pratar med soc, vad skulle de göra? Skulle de inte kunna ge mig nått bidrag så jag kan få flytta nu? Och kan min mamma hindra mig från att bo med min kille nu när jag är under 18?
Tacksam för råd!