• Malin 428

Jag söker någon med äldre barn som också har en förseningsinlärning.

Jag är väldigt ny här och vet inte om jag gör rätt. Men sidan inger en viss trygghet att man inte är ensam. Jag har en son på elva år som har någon slags försening. Vi har varit på alla möjliga sorters utredningar och man hittar egentligen inget riktigt fel på min pojk. Mer än att han är sen och låst vid vissa saker och har en ständig känsla av ängslan. Det är även viss problematik i gymnastiken. Vore tacksam om det fanns någon mer med liknande känsla.

• Svar på tråden Jag söker någon med äldre barn som också har en förseningsinlärning.
  • pillan02

Hej. Det lilla du beskriver låter precis som min son. Du har inte funderat på att göra en utredning om autism? Eller ni kanske har gjort det redan? Min son fixar inte bollsporter och lagsporter över huvet taget för det är så mycket oväntade situationer. Sen "låser " han sig vis vissa saker och det kan vara svårt att få han att bryta till något annat. Sen har vi detta med det sociala samspelet.... Det fixar han inte heller så kompisar... det är inte många.. Han har svårt med inlärning och kan sitta en hel lektion och bara gjort två till tre matteuppgifter.....Sen om det blir en minsta förändring i klassrummet eller att det blir en vikarie så kan det förstöra hela hans dag.. Hoppas ni kommer på vad det kan bero på. lycka till

Svar på tråden Jag söker någon med äldre barn som också har en förseningsinlärning.