• Anonym (förstörda)

vilken rätt har jag?

För att göra historian kort

sonen hade sina vanliga ytterkläder på förskolan

Skalkläder
    ofodrade och fodrade gummistövlar
    + vantar osv på förskolan.

när jag kom i fredags stod hans gummistövlar i det varma torkskåpet.

de hade börjat spricka och blir nu fuktiga på insidan pg.a de sprickor som uppstod då förskolan ställt dem i torkskåpet. ( det sitter dessutom en lapp som säger att XX´s ytterkläder får EJ torkas i torkskåp)

Dessutom vet väl alla att gummistövlar spricker i högvärme?

hur går jag tillväga.

förskolepedagogen säger att de inte har "ekonomiska mörjligheter" att ersätta för stövlarna, men jag som är arbetslös ska då ha råd att köpa nya menar de.

så nu står sonen utan ofodrade stövlar för de är förstörda av okunnig förskolepersonal.

vad har jag för rätt i detta, ska inte de antingen laga eller ersätta de de ha förstört eller begär jag för mycket?  

• Svar på tråden vilken rätt har jag?
  • Förskolepedagogen

Hej!
    Jag förstår att du är upprörd över förstörda kläder...men ibland blir det fel.
    Just nu är det faktiskt ganska svårt och tidskrävande när alla barn ska in att läsa alla etiketter, eftersom så många kläder har olika skötselråd och många föräldrar blir irriterade om kläderna inte är torra när de hämtar sina barn.
    Drömmen vore att alla barn har två ställ, ett på förskolan och ett till och från, då skulle inte torkskåpen behövas och inga kläder blir fel hängda.

Jag vet inte vad du har för rättigheter angående det som hänt. Försök att komma överens med pedagogerna eller föreståndaren. 

Mvh Inger

Svar på tråden vilken rätt har jag?