• pilliplutt

ska till London och vill gå på afternoon tea!

Jag vill gärna gå på afternoon tea i London med min mamma och dotter men är det någon som vet vart man kan gå med barn?
    Hur är det att gå in på en pub med en 7mån bebis, vi familjen ska ju inte gå på kvällen utan eftermiddagen efter en dag med shopping! =) 

• Svar på tråden ska till London och vill gå på afternoon tea!
  • sonnybanana

Hej.

Jag kan tipsa om afternoon tea på The Wolseley. Där finns en lite avskild del direkt till höger när man kommit in genom entrén. Om det är på helgen kan det nog vara en god idé att boka i förväg (det kan det kanske vara vilken dag det än är om man vill vara säker på att få ett bord där inne), meddela då att ni vill sitta i rummet till höger. Där blir inte så mycket spring så det funkar bra att ta in en barnvagn, etc där. Dessutom serverar dom en fantastisk afternoon tea. £21 per person låter kanske dyrt, men det är värt det. Skrattande
    http://www.thewolseley.com/afternoon-tea 

Ha så trevligt! 

• Indiansommar

Har ju hört talas om afternoon tea, men vad är det egentligen? 21 pund är ju vrålmycket pengar för en fika!!

• CarinaL26

Har också varit på The Wolseley. Var faktiskt prisvärt. Är man i London så får man väl unna sig lite.

• sonnybanana
    Indiansommar skrev 2012-04-04 14:32:18 följande:
    Har ju hört talas om afternoon tea, men vad är det egentligen? 21 pund är ju vrålmycket pengar för en fika!!
    I regel finns det mängder av nybakade kakor, scones och annat gott samt mängder av olika tesorter att välja mellan, och man kan sitta och ha det gott i ett par timmar. Det är ju givetvis en fråga om prioriteringar, men jag tycker inte att £21 är särskilt mycket för en äkta traditionell afternoon tea i trevlig miljö. 
  • Maxbox

Ritz or Landmark or Bea's of Bloomsbury for a cheap but good one...

• sonnybanana
    Maxbox skrev 2012-04-04 20:55:57 följande:
    Ritz or Landmark or Bea's of Bloomsbury for a cheap but good one...

I've been to the Ritz for afternoon tea as well, but I don't think it was that much better than the afternoon tea at the Wolseley, but about twice the price. But if price isn't an issue, go for the Ritz. I'm not sure about how "child friendly" the Ritz is though.
    Perhaps you were referring to Bea's when you meant "a cheap but good one"? I haven't tried it, but I will keep it in mind during my next visit to London.

Svar på tråden ska till London och vill gå på afternoon tea!