Anonym skrev 2012-04-06 20:24:07 följande:
Jag är sambo med en man sedan 13 år, skild efter ett 14 år långt äktenskap och har två barn. Jag är 48 år och mina vänner skulle nog anse mig vara en kvinna med stor aptit på män. Tills nu. Jag har träffat en kvinna som jag har blivit helt och totalt förälskad i. Vi har gått i samma klass i över ett år och från första dagen blev jag knäsvag när hon tittade på mig. Hon är 11 år yngre än jag, bisexuell. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Jag pendlar mellan en slags lycka över att inse att kärlek och attraktion går över könsgränserna och en stark oro över vad det här är. Det känns stort att uppleva det här på nåt sätt. Min sambo och jag har diskuterat separation i över ett år efter många år av problem. Alkoholöverkonsumtion, arbetslöshet, depression osv. Vi är dock fortfarande goda vänner och får bita mig i tungan för att inte berätta för honom om vad jag upplever just nu.
Tjejen jag har träffat ringer varandra och smsar flera gånger varje dag och känner en enorm längtan efter varandra. Jag vill inget hellre än att sova tillsammans med henne trots att jag ärligt talat är lite nervös.
Jag är helt förvirrad. Är jag bisexuell? Spelar det ngn roll förresten? Jag vill berätta för hela världen om detta stora jag är med om, men kanske är det bara en tillfällig sinnesförvirring.
Åh, vad jag känner igen mig i det du skriver. Denna längtan efter att bara få skrika ut till hela världen att man är tokkär i en tjej men samtidigt finns rädslan för om man verkligen kan lita på känslorna.
Jag är också gift sen många år, har barn och trodde mig vara heterosexuell tills förra sommaren då den här underbara kvinnan dök upp i mitt liv och rörde om rejält i mitt känsloliv. Hon finns ständigt i mina tankar och hon är den första som fått mig knäsvag. Hon har också man och barn och jag har ingen aning om hon känner nåt för mig.
När jag nu börjat tänka tillbaka på hur mina känslor och tankar sett ut tidigare så inser jag att jag alltid varit nyfiken på och attraherad av andra tjejer. Men jag har aldrig vågat släppa fram de känslorna. Jag är livrädd för vad andra ska tycka och tänka om det här. Jag vill leva som heterosexuell, för det känns enklare på nåt sätt. Men samtidigt vill jag vara lycklig och känna äkta kärlek och det kan nog ingen man få mig att känna.