• LindafrånFinland

Första barnet prematur. I vilken garviditetsvecka kommer andra barnet?

Jag födde Venla i v 34+4, år 2010, efter spontan fostervattenavgång i v 34+3, 10 h före hon kom ut. Nu är jag gravid för andra gången i v. 31+3 och börjar oroa mig att nästa kommer ut för tiden hon/han med. Vilka är era erfarenheter?

• Svar på tråden Första barnet prematur. I vilken garviditetsvecka kommer andra barnet?
  • cloudberry79

Fick V i 28+3 och är i 32+0 idag, men fick mina kortisonsprutor i vecka 26, när jag började få sammandragningar och påverkad cervix. Har varit sjukskriven i sängläge i sex veckor nu och det verkar hjälpa. Så, jag hoppas att jag åtminstone får gå förbi vecka 34 eller så, för då slipper vi förhoppningsvis intensivvård.

Sur, grinig och på smällen.
  • boktok

Vilken underbar bild på dig Linda!

Jag födde första sonen i v 30+4, den andra i v 42+! Det behöver inte bli en prematur igen bara för att man fick det första gången. Det fanns inga tecken alls i början på graviditeten att jag skulle föda för tidigt utan det kom som en chock för mig och min man. Om du vill läsa om min förlossning så finns den i min blogg här på FL.

• Hampusmatte

Jag fick första i v 33 och andra barnet i v 30.

Jag vill nu inte ha flera då de kommer tidigare och tidigare........ 

• spigg

1a kom i 36+2 och 2an i 35+6. Är övertygad om att ett eventuellt tredje barn också skulle komma 4-5 veckor tidigt.

• LindafrånFinland
    En flicka föddes i v 40+0 3.6.2012 kl.14.29 vikt 3150 g och längd 50 cm. 3030 g vid utskrivningen 6.6.
    Amningen fungerar bra och jag har massor med mjölk. Flickan e nöjd och lugn sort. Gråter knappt, bara knyser och slickar sig om munnen då hon vill ha tisu. Sover mest.
    Förlossningen blev en positiv och fin upplevelse jämfört med min första som va traumatisk.
    BildBild
  • Naimstrut
    LindafrånFinland skrev 2012-06-07 08:13:27 följande:
    En flicka föddes i v 40+0 3.6.2012 kl.14.29 vikt 3150 g och längd 50 cm. 3030 g vid utskrivningen 6.6.
    Amningen fungerar bra och jag har massor med mjölk. Flickan e nöjd och lugn sort. Gråter knappt, bara knyser och slickar sig om munnen då hon vill ha tisu. Sover mest.
    Förlossningen blev en positiv och fin upplevelse jämfört med min första som va traumatisk.
    Åh! Grattis! 
  • boktok

Grattis! Otroligt skönt för dig att slippa föda för tidigt igen!

• ynnej82

Storebror föddes i v.36+3 efter vattenavgång, lillebror föddes i v.38+1.

♥ Jon 100625 ♥
Svar på tråden Första barnet prematur. I vilken garviditetsvecka kommer andra barnet?