råd...hur ska jag göra egentligen
Hej
Hoppas att någon kan ge mig råd vad jag ska göra. Är 33 år, har en fyraårig son tillsammans med en kille jag varit ihop med sen 1998. Jag kan ju inte dra hela historien direkt men min sambo sa upp sig pga att han inte trivdes samma månad jag skulle föda, har sedan haft jobb korta perioder men nu varit arbetslös snart 1 år. Han är mycket negativ till sitt sätt, inga vänner, inga hobbies. Han har blivit totalt isolerad, går inte och handlar och vill knappt vara ute med vår son, han går dock med vår hund och han lämnar/hämtar oftast på förskolan. Jag har ledsnat på att leva med denna man, vi har inget samliv längre, jag mår allra bäst när jag och sonen är själva. Till saken hör att jag jobbar natt som undersköterksa, mina föräldrar är ganska sjuka båda 2 och jag kan inte få hjälp av dom. Hur jag än vänder och vrider på allt så kan jag inte separera, jobba natt går inte, då måste någon passa min son på nätterna, jobbar jag dag jobbar jag kvällar och helger och jag vill inte att min son ska flänga hit och dit, jag tror att min sambo skulle må bäst av att ta hand om sig själv och träffa sonen då och då när det passar. Jag tror att han är deprimerad och det gör ont i mig när sonen undrar varför inte pappa vill följa med på stan etc....
VAD SKA JAG GÖRA,,,säga upp mig och söka hjälp hos soc eller vad...........?