• jagoduoentill

Ni som är gifta... hur mkt är era män hemma???

och träffar era barn,leker med dem osv...

Min man har gått från att jobba 7 dagar i veckan till att jobba 5 dagar i veckan, dem dagarna han jobbar så kör han lillan till dagis sen ser han oftast inte henne för än dagen efter hon ska till dagis el i bästa fall ses dem 30 min innan hon ska sova för kvällen, han hjälper då till med att borsta hennes tänder o kanske på med pyjamasen. sen sätter han sig i soffan eller går hemifrån o gör något annat.

jag blir så jäkla ledsen, hon skriker efter honom så fort han går iväg, hon frågar efter honom, hon saknar fan sin pappa, vad i helvete håller han på med?
    jag tjatar på honom att han ska umgås mer med henne men han fattar ju inte..'

missförstå mig inte...han älskar sin dotter mer än allt annat o när dem är tillsammans så e han världens bästa,,,men det e ju inte ofta...

sen när han e "ledig" på helgerna så e det alltid nåt som måste göras. ofta lämnar han henne hos sin mamma, el så går dem dit tillsammans o så får hon leka me farmor medans han sover...va faan. ska det vara så svårt att spendera tid med sin dotter, jag jobbar bara fram till 14 på dagarna för att jag ska kunna umgås med min dotter o inte missa allt för mkt av hennes uppväxt... fattar han inte att detta inte kommer tillbaka,jag vill inte att han ska titta tillbaka o säga att han missat allt, o inte heller att min dotter inte ska minnas nåt med sin pappa...

hur har ni andra det???? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 10:29
    sen ska jag ju inte prata om att hjälpas åt i hushållet.... i BÄSTA fall så har han diskat på lördagen när jag kommer hem från jobbat...thats it....men skita ner...det vet han hur man gör....

• Svar på tråden Ni som är gifta... hur mkt är era män hemma???
  • Lena
    När vi båda jobbar:
    borta 6-17 eller 7-18 för jobb
    borta för nöje en kväll i veckan
    springer 45min varannan dag
    borta en helg i kvartalet

När jag är föräldraledig:
    borta 6-18 för jobb
    borta för nöje en kväll i månaden
  • Lena
    Lena skrev 2012-04-04 10:39:31 följande:
    När vi båda jobbar:
    borta 6-17 eller 7-18 för jobb
    borta för nöje en kväll i veckan

När jag är föräldraledig:
    borta 6-18 för jobb
    borta för nöje en kväll i månaden
    Vi nattar varannan kväll. Vi städar och tvättar tillsammans. Jag handlar. Den som är först hem lagar mat. Med första barnet var vi dessutom föräldralediga lika länge, det har gett en bra grund.
  • Lena

Ni kan ju börja med att han inte bara bortstar hennes tänder och hjlper henne byta om utan att han även läser saga varannan dag. Har han inte henne gör han hushållsarbete samma tid.

• Fiine

Min man jobbar oftast 5 dagar i veckan, ibland jobbar han övertid på helgerna.
    När han kommer hem ifrån jobbet så fixar nästan alltid jag maten och han gosar och leker med vår son och tar hand om honom (han är 6 månader)
    Han umgås med honom från att han kommer hem tills läggdags ungefär.
    Fast där brukar jag ta över en stund då vår son alltid vill gosa en stund i min famn innan sovdags.

Min man försöker ta sig så mycket tid som möjligt och det är jag glad över.
    Han tog 5 veckors semester när vår son kom så vi kunde vara hemma och mysa hela familjen.

Hushållet sköter jag mestadels men mest för att jag arbetat inom lokalvård innan och gör det snabbt och lätt och även gärna vill ha det på ett visst sätt ;)

Men ber jag om något så ställer han alltid upp utan att klaga.

Är verkligen glad över att min man är så go <3

• tussilago00

Jag förstår precis hur du har det! Min sambo och pappa till min son jobbat 5-6 dagar / vecka och när han inte jobbar gör han nästan alltid något annat! Jag har räknat ut att han träffar sin son ca 3 timmar / dag! Och inte kan han diska/städa/natta barnet heller när han är hemma! Alltid är det något annat han ska göra! Ok. Han lagar mat nästan varje dag och det tycker han tydligen räcker! Jag kan oxå bli otroligt ledsen för min sons skull att dom inte hittar på något på helgerna tillsammans! Är jag borta en helgdag ( typ jobbar eller gör något annat viktigt ) så sitter dom bara hemma ändå! Jag jobbar halvtid just nu och det nästan bara för att jag vill ha tid för min son. Och lite tid med hundarna, som han inte engagerar sig i heller för övrigt! Jag är så trött och stressad hela tiden så det är inte långt ifrån att jag går in i väggen och får ett psykbryt!
    Vad gör man??

• jagoduoentill

vår dotter har hunnit fylla 2 och dagen efter hon föddes så började vi juta plattan till vårt hus som blev " klart" i somras...men det blir ju aldrig klart liksom , alltid e det nåt som ska göras..vad han inte fattar är att huset kan vänta, det kan inte vår dotter....men han verkar inte få in det i hans huvud.... ni ska vara glada att ni har väluppfostrade män... min man har tydligen inte blivit fostrad med mottot att dela allt jämnt.... ähh...detta suger...

riktig trött på allt nu.... att man ska behöva tjata på någon för att han ska hjälpa till o hålla rent efter bla sig själv el att han ska umgås med sin dotter...fuck alla pengar i världen... min dotter kommer först o allt annat kan dra åt helvete, jag hade mer än gärna bott i en liten lägenhet om dt hade inneburit att vi kan få vara som en familj ska vara.... jag kräks snart 

• jagoduoentill

tussilago jag förstår dig, känner samma, kommer bryta ihop snart o säger man nåt, ja då tjatar man..... fy fan altså... 

• tundra

Mannen har fått sonen då fort han kommit innanför dörren sen han var bebis.
    Varsågod och underhåll.
    MEN då slipper han matlagning och tvätt etc som jag fixar medan de får egentid.
    Maken har bytt jobb 2 ggr sedan sonen föddes och har inte haft möjlighet att vara pappaledig - men han ska vara det med nya sonen (när han är född + minst 6 mån gammal).

Maken sa till mig för 6 mån sedan att han i början tog sonen mest för min skull - att jag skulle vara glad. Men att han NU gjorde det för sin egen skull - för att han älskar att vara med sonen.
    Viktigt att verkligen få tid att bygga en relation.
    Vi kvinnor har ju haft dem i magen 10 mån innan de tittar ut och omkullkastar livet.

• Machapuchare

jagoduoentill skrev 2012-04-04 10:28:45 följande:

Ni som är gifta... hur mkt är era män hemma???

och träffar era barn,leker med dem osv...
    Min man är hemma med barnen hela dagarna eftersom han är föräldraledig just nu (totalt 10 månader).
    När vi båda jobbar jobbar vi 80% för att ha så mycket tid som möjligt med barnen.
  • Jäded

TS. Han kanske inte älskar henne över allt annat, även om du tror det. I så fall skulle han nog spendera mer än 30 min i veckan med henne och skita i att lämna hemmet så fort han kan.

• Viggo och pyrets mamma

Jag är bortskämd med en man som tar mer än sin beskärda del av ansvaret för vår son och hemmet, dock tar jag kanske lite mer nu iom att jag går hemma och han dessutom håller på att totalrenovera i källaren för att vi ska få en färdig tvättstuga innan bebisen kommer. Jag hämtar och lämnar på förskolan då sonen bara går 15 timmar just nu, men så fort han kommer innanför dörren så spenderar han tid med sonen, de lagar middag tillsammans och det är oftast maken som gör iordning honom för sängen och nattar. På helgerna får sonen vara med på det vi pysslar med (typ traädgårdsarbete och såna saker) De hittar ofta på saker tillsammans bara de två och ngt av det bästa sonen vet är när han och pappa har "grabbkväll", då skickar de mig hemifrån och sen äter de pizza och tittar på film innan sonen ska gå och lägga sig. Så summa summarum så spenderar vi nog ungefär lika mycket tid tillsammans med sonen och hjälps åt med det som behöver göras hemma. Som det borde va i alla förhållanden med andra ord :)

-Mammas älskling 080425- - Lillgroda BF 120601-
  • mamma al

All tid han inte jobbar. Och då umgås han med barnen, lagar mat, diskar, städar o s v

VI delar på ansvaret här hemma och arbetar som ett team. Båda två gör vi så mycket vi orkar och kan. ibland gör jag mer än han gör och tvärtom. Men han leker mer med barnen än vad jag gör:) Jag umgår hellre på andra sätt med barnen t ex går på utflykt, bakar en kaka eller läser en bok. Jag är inte så mycket för att leka:)

• Natulcien

Min sambo är borta från hemmet och jobbar mellan ca 08-17.30 mån-tors. De dagarna träffar han sonen på kvällen eftersom sonen oftast inte har vaknat när han åker till jobbet. Men när han kommer hem kl.17.30 så är han tillsammans med sonen hela tiden tills han ska nattas, runt kl.20.
    På fredagar är han ledig och då umgås vi lika mycket med sonen, likadant på helgerna.

Jag brukar handla och fixa middag de dagar han jobbar. Men städning och handla/laga mat på helgerna sköter vi ihop.

Du måste prata allvar med din man. Om inte annat, så för din dotters skull. Hur kan du acceptera detta beteende??

• moving

Min man jobbar oftast 6 dagar i veckan, har vi tur är det bara 5. Han åker hemifrån runt 07-tiden på morgonen och kommer i bästa fall hem runt 19-tiden på kvällen, men oftast runt 20.30. Han brukar ta lillan en stund på morgonen innan han åker till jobbet, då hon är väldigt morgonpigg och brukar vakna runt 05.30...annars ser han henne inte förräns det är helg och då brukar han passa på att leka så mycket han hinner. Men han har ju andra saker som måste göras som han inte hinner i veckorna, så så mycket avlastning får jag inte. Han lagar dock mat ganska ofta, då jag tycker det är tråkigt, men allt annat som rör hushållet gör jag. Nu är våran dotter inte så stor än (8 månader) så att hon kan uttrycka att hon saknar sin pappa, men det märks, för när hon ser honom så skiner hon upp som en liten sol!

Svar på tråden Ni som är gifta... hur mkt är era män hemma???