• SaJoH

När jag lägger mig på rygg så försvinner den runda magen...

När jag lägger mig på rygg så försvinner den runda magen och istället ser jag en "klump" på ena sidan där bebisen ligger. Känns oroväckande - kan detta tyda på för lite fostervatten eller att något annat är fel? Är det nån annan som har det så här? /oroliga sara

• Svar på tråden När jag lägger mig på rygg så försvinner den runda magen...
  • Dandountiii

Nej det är helt normalt... det var så med mig med och Barnmorskan sa att det var helt normalt.. inget att oroa sig för

• Lady Blue

Det är absolut ingen fara, så har jag haft i flera veckor och enligt UL är allt helt normalt. Det beror helt enkelt just på hur bebisen ligger, ibland ligger den åt ena sidan, i bland åt andra och ibland i mitten. De gillar att variera sig de små liven

Jag tycker det är ganska roligt att se när hela "klumpen" flyttar sig, då vet man ju att bebisen mår bra och rör på sig!

• SaJoH

TACK för era svar! Skönt höra att andra har en "klump"!

Lady Blue: Så det kollades med UL under tiden du hade "klumpen"? Och fostervattensmängden var normal? 

• Lady Blue
    SaJoH skrev 2012-04-05 09:16:42 följande:
    TACK för era svar! Skönt höra att andra har en "klump"!

Lady Blue: Så det kollades med UL under tiden du hade "klumpen"? Och fostervattensmängden var normal? 
    Ja, han la sig tvärs över magen så jag fick en lång "klump" under naveln . Barnmorskan förklarade hur han låg och vart huvudet och rumpan var osv. Fostervattensmängden var helt normal och det fanns ingenting annat som avvek från det normala.

Vet inte vilken vecka du är i men bebisen växer ju och när den inte är Pyttliten längre så tar den mer plats i livmodern och man kan börja känna vart den är någonstans. Du ska verkligen inte oroa dig, jag tror det är mer vanligt än ovanligt att man får som en "klump" på magen. Försök njuta av det istället, lägg handen på din lilla klump och tänk på att det är din son eller dotter som ligger där!
  • SaJoH
    Lady Blue skrev 2012-04-05 09:41:20 följande:
    Ja, han la sig tvärs över magen så jag fick en lång "klump" under naveln . Barnmorskan förklarade hur han låg och vart huvudet och rumpan var osv. Fostervattensmängden var helt normal och det fanns ingenting annat som avvek från det normala.

Vet inte vilken vecka du är i men bebisen växer ju och när den inte är Pyttliten längre så tar den mer plats i livmodern och man kan börja känna vart den är någonstans. Du ska verkligen inte oroa dig, jag tror det är mer vanligt än ovanligt att man får som en "klump" på magen. Försök njuta av det istället, lägg handen på din lilla klump och tänk på att det är din son eller dotter som ligger där!

Är i vecka 30 (29+2), vilken vecka är du i? Min ligger också tvärs över magen, känner fötterna i höger sida och klumpen är till vänster om naveln :)

Skönt att höra att det verkar normalt! Kanske ska man  börja njuta av att det är påsk istället och sluta tänka på detta! Tack för dina inlägg!!
  • Hoppsan

Så låg min pojk också hela tiden, nedanför navel och runt hela mig kändes det som.
    Såg himla roligt ut med en fotboll långt ner på magen

• Lady Blue
    SaJoH skrev 2012-04-05 09:46:37 följande:
    Är i vecka 30 (29+2), vilken vecka är du i? Min ligger också tvärs över magen, känner fötterna i höger sida och klumpen är till vänster om naveln :)

Skönt att höra att det verkar normalt! Kanske ska man  börja njuta av att det är påsk istället och sluta tänka på detta! Tack för dina inlägg!!
    Ja men då är det ju verkligen inte konstigt att du känner vart bebisen ligger. Den är ju rätt stor i vecka 30 så då är det säker huvudet eller rumpan du känner. Jag är i vecka 22 så min lilla "klump" är nog inte lika stor som din

Sluta oroa dig och njut av påsken och ät lite påskgodis istället
Svar på tråden När jag lägger mig på rygg så försvinner den runda magen...