Överstimulerad? eller vad tror ni?
Vet inte riktigt vad jag ska tolka mitt första VUL vid pergotimebehandling (första kur, dubbeldos) som. Ni får jättegärna hjälpa mig.
Cd 10:
-Ena äggstocken var helt oförändrad, fortfarande bara en massa små äggblåsor som innan pergotime.
-I den andra var det massa (typ 10 st) äggblåsor på typ 20 mm. Dessa låg dock som en klump så först trodde gyn att det var en cysta men vid närmare titt så såg man skiljeväggarna, så då antar jag att det inte är en cysta?
-Slemhinnan var 5 mm så den var något tunn.
Jag fick inte ta någon ovitrelle-spruta men fick heller inget sexförbud. Innebär detta att jag inte kan bli gravid denna månaden? eller finns chansen ändå? Är det dåligt om äggblåsorna ligger så nära varandra?
Och innebär detta att jag blev överstimulerad av pergotimebehandlingen?
Nästa omgång ska jag köra puregon eller gonal f istället. Först ville gyn att vi skulle köra en kur till med enkeldos, men då frågade jag om vi inte kunde börja med sprutor direkt och det tyckte hon att vi kunde.
Kan man få mens (om man aldrig har det vanligtvis utan hjälp av provera/gestapuran/primolut/p-piller) av pergotime? Om jag inte får någon mens så måste jag köra 14 dagar provera nämligen och då dröjer det så länge tills jag får påbörja en ny behandlingsomgång.
Mycket frågor nu men hoppas att det finns några som har lite koll där ute. Själv så är jag ganska nollställd när det gäller detta, men man lär väl sig.
Tack på förhand.