• Viickee

Hjälp med Namngivningsceremoni

Hej!
    Det är såhär att jag oh min sambo har bestämt oss för en namngivningsceremoni istället för att döpa vår dotter. MEN
    vad gör man egentligen på en namngivningseremoni??? Hade varit jätte tacksam för lite tips och idéer. Berätta gärna vad ni gjorde på eran ceremoni, vad ni bjöd på för mat osv osv..
    Tack för hjälpen!  

• Svar på tråden Hjälp med Namngivningsceremoni
  • älskarlivet81

Jag har varit på en namngivningsceremoni, och då berättade föräldrarna lite om varför de valt de namnen de valt och dottern fick ett smycke som minne av föräldrarna och sen var det lite sång och musik också.

• Snart 3 barnsmamma

Du kan göra precis hur du vill. Vi gjorde så här:
    Berättade vart namnen kom ifrån, hälsade välkommen till familjen, skålade sen fest!
    Kallskuret med sallader och tårta bjöd vi på!

• Viickee
    Snart 3 barnsmamma skrev 2012-04-05 13:10:01 följande:
    Du kan göra precis hur du vill. Vi gjorde så här:
    Berättade vart namnen kom ifrån, hälsade välkommen till familjen, skålade sen fest!
    Kallskuret med sallader och tårta bjöd vi på!

jo vi tänkte nått sånt, lixom lite mysigt och lugnt.. fast vi funderar på att bjuda på helgrillad gris oh lite tillbehör till det..
  • Väntandes

Jag har planer på att plantera ett träd i vår trädgård i samband med vår namngivning eller välkomstfest som jag är inne på att kalla det. Vi har nämligen redan gjort fot- och handavtryck, vilket annars kan vara ett fint inslag i själva cermonin.

• Viickee
    Väntandes skrev 2012-04-18 16:22:20 följande:
    Jag har planer på att plantera ett träd i vår trädgård i samband med vår namngivning eller välkomstfest som jag är inne på att kalla det. Vi har nämligen redan gjort fot- och handavtryck, vilket annars kan vara ett fint inslag i själva cermonin.

ahhh.. så kan man ju osså göra!! :) får klura lite på alla idéer man har i huvudet!
  • LiteniAugusti

Vi hade en vacker ceremoni i vårt hem. Vi bjöd in släkt och vänner och en förrättare från kommunen. Förträttaren pratade lite kort om barnkonventionen och läste en dikt och vi partatade hernnes  faddrar och läste " Ett gudbarn" av Siv Andersson. Vi hade fixat en liten goodiebag till faddrarna med dikten vi läst, ett doftljus och ett fint prydnadshjärta. Äldsta kusinen satte en liten blomsterkrans på hennes huvud som avslutning.
    Sedan bjöds det på dessertbuffé och alla ombads att skriva en hälsning till vårt barn, som vi sedan satte in i hennes namngivnings-bok.

Alla var supernöjda! 

• LiteniAugusti
    LiteniAugusti skrev 2012-04-29 10:35:30 följande:
    Vi hade en vacker ceremoni i vårt hem. Vi bjöd in släkt och vänner och en förrättare från kommunen. Förträttaren pratade lite kort om barnkonventionen och läste en dikt och vi partatade hernnes  faddrar och läste " Ett gudbarn" av Siv Andersson. Vi hade fixat en liten goodiebag till faddrarna med dikten vi läst, ett doftljus och ett fint prydnadshjärta. Äldsta kusinen satte en liten blomsterkrans på hennes huvud som avslutning.
    Sedan bjöds det på dessertbuffé och alla ombads att skriva en hälsning till vårt barn, som vi sedan satte in i hennes namngivnings-bok.

Alla var supernöjda! 
    Vi presenterade hennes faddrar, ska det vara.  :)
  • Viickee
    LiteniAugusti skrev 2012-04-29 10:35:30 följande:

Alla var supernöjda! 

men det låter ju riktigt mysigt.. tänkte att jag skulle plocka sambon nån dag oh se vad han tyker oh tänker lite!
Svar på tråden Hjälp med Namngivningsceremoni