• Pajsarn

Bröllop 1 mån efter bebisfödande....hjälp med klänning!!

Har en månad att komma i en snygg klänning.... Inget tight över magen alltså, har dessutom f-kupor i dagsläget så de lär ju inte krympa vid amning! Ska man gå på en mammaklännimg eller?! Någon med tips?!

• Svar på tråden Bröllop 1 mån efter bebisfödande....hjälp med klänning!!
  • Lisastina

Det finns ju mycket med hög midja nuförtiden, och lite löst nedanför.  Satsa hårt på det runtomkring nu när du inte kan framhäva figuren: jättesnygg i håret, hårsmycken, sminkning av proffs och så en bolero med paljetter och  / eller päls eller svandunskant. 

• stjierna

Satsa på drapperad klänning! Det hade jag när jag gifte mig 1 månad efter bebis ankomst o jag fick många kommentarer av att det inte syntes (trots att jag hade mage kvar!)! :) lycka till!

• Pajsarn

Jag är alltså gäst på vänners bröllop ifall det misstolkades... Visst håller jag med er, fixa lull-lullet lite extra och ta en klänning som döljer. MEN vart hittar jag en sådan klänning?! Vill ha konkreta tips! Nån som ska på bröllop i sommar och kan tipsa om lämplig outfit kanske?!

• storbildsteve

Har samma problem så puffar lite. Det ska gå att amma i den också.Obestämd

• Kodia

Jag tror att det är bäst att inte köpa i förväg! När det är en-två veckor till bröllopet köper du först något "hålla in-plagg", och sedan ger du dig ut i butikerna och provar, så du får en klänning som passar!

• Tullemo

Jag har samma problem men har beställt en klänning nu härifrån http://fyndiq.se/mode/rockabilly/
    Den är väl kanske inte så amningsvänlig, men å andra sidan vill jag inte sitta bland gästerna när jag ammar (om jag kan amma denna gång) så då kan jag hasa ner den lite :)

Största problemet är väl att dölja degmagen, men den klänningen jag beställt går ju ut under bysten så då kanske man lyckas, plus att jag ska ut och leta plagg som håller in och ha på mig :)

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
Svar på tråden Bröllop 1 mån efter bebisfödande....hjälp med klänning!!