Anonym (Frågande) skrev 2012-04-06 16:43:52 följande:
Varför har han bestämt hur det ska vara innan vi var överens ? Vi har ett muntligt avtal där vi ska ha dom två veckor i rad under vår semester, så har det varit dom senaste åren. Jag tycker att man ska lyssna på barnen hur dom vill ha det också. Dessutom har vi en dotter som är känslig för förändringar och nu måste hon gå en vecka på ett nytt dagis med nya barn och ny personal för att han vägrar ha två veckor i rad, det är inte rätt mot henne anser jag. Förra året fick han bestämma helt själv vilka veckor han skulle ha barnen.
muntliga avtal är lika bindande som skriftliga, bara svårt att bevisa.
Självklart ska ni ta hänsyn till det ni bestämt ihop och om han nu ska ändra det så får han stå sitt kast tycker jag. Om barnen dessutom vill ha det så är det ju än mer viktigt.
jag tycker att det i sverige blivit så jävla viktigt vad FÖRÄLDRARNA vill! Varför lyssnar man inte tll barnen i en skilsmässa? det är ju inte barnen som varit med o bestämt att föräldrarna ska skiljas!!
mina barn visar tydligt vad de vill o vi har lyckats efter mkt om och men komma överens om ett avtal som jag hoppas deras pappa kommer hålla, annars går jag till rätten med det för barnen mår bäst såhär...han är ungefär som ditt x, får han inte som han känner för så skiter han hellre i det, å andra sidan vill han knappt ha dem så det är ju lite skillnad mellan oss. mitt x vill ha dem 3 dagar i sommar :o