• Midnight

Hans ex på hans födelsedag

Hur ställer du dig till att er killes ex bjuder in sig själv på hans födelsedagsfika hemma hos din kille? Killens syskon och familj är där för att uppvakta honom. Exet är mamma till hans barn.
    Skulle du tycka att det var helt ok att han välkomnade henne eller skulle du tycka att det är lite opassande? Du själv är inte där pga sjukdom.

• Svar på tråden Hans ex på hans födelsedag
  • EuphoriaMamma

TS jag förstår vad du menar, det känns som om att hon försöker fylla upp din plats (sin gamla). Jag förstår inte vad hon har där att göra om hon inte kan acceptera dig. I mina bekantskapskretsar träffas ex med barn när barn fyller år och vid högtider, men inte för att fira varandra.. Tror barnen mår bra även om inte mamma sitter vid pappas sida när tårtan ska ätas.

• EuphoriaMamma
    Midnight skrev 2012-04-08 10:25:32 följande:
    Jag har svårt att tro att du skulle låta någon behandla dig som luft.

Jag tycker helt enket att det är rent folkvett att respektera andra människor.
    Svartsjuk är jag inte. Hon får gärna tillbringa tid med oss, om hon visar mig respekt. Men en person som ignorerar min existens och fullständigt kör över mig samt talar illa om mig till folk varesig jag är där eller ej, sånt är inte okej.

Jag anser inte heller att en bra relation mellan bio föräldrar måste innebära att man gör saker ihop hela tiden. En bra relation är lika väl en relation där man är trevlig mot varandra och ser till barnens bästa. Kan prata och träffas vid överlämningar. Men att man måste åka och bada tillsammans, gå promenader, fika, sova över, åka och hadla mm ser jag inte som ett måste för att relationen ska vara bra.
  • Zombie

Vi o barnen mår bra av en sån relation ! I TS fall vet jag inte om det är ofta som ex träffar hennes man !
    Men som TS säger så handled det om ett kalas i hon är inte ens där !

• WiJu

Jag tycker att man kan göra saker tillsammans också. Men då får alla vara med som vill. Det gör vi ibland, men jag och våra gemensamma barn blir inte uteslutna. Jag messar grattis-sms till henne tom. Så en god relation är jättebra, men då får ju alla bete sig bra med. Tror att du ts hade känt annorlunda om hon varit snäll mot dig.

• Midnight
    Zombie skrev 2012-04-08 10:34:38 följande:
    Vi o barnen mår bra av en sån relation ! I TS fall vet jag inte om det är ofta som ex träffar hennes man !
    Men som TS säger så handled det om ett kalas i hon är inte ens där !

Det hadlar om hennes uppträdande mot mig i allmänhet och att hon ändå bjuder in sig själv på födelsedagen. Jag struntar i om det är en födelsedag, julafton en begravning eller en vanlig dag.

Jag skulle aldrig komma på tanken att snacka skit om henne till människor i hennes omgivning. För dels vill jag inte sjunka så lågt och dels vill jag uppträda som ett föredömme för de inblandade barnen. Tror inte att nånting blir bättre av att de vuxna i deas liv beter sig illa mot varandra. 

Vad säger din sambo om att du har en så intensivt och nära relation med ditt ex om du verkar ha? Ded är ju en sak om man är välkommen att följa med? Men är han inte det tycker jag det låter märkligt att ditt ex kommer före din sambo.   

• Zombie

Min man , vi är gifta umgås med oss lika mycket , han är med ofta men ibland inte !

• Midnight
    Zombie skrev 2012-04-08 10:47:33 följande:
    Min man , vi är gifta umgås med oss lika mycket , han är med ofta men ibland inte !

Men han är ändå välkommen att vara med om han vill. Där har du skillnaden.
  • Zombie

Han accepterar det , du gör tydligen inte det ! Förstår inte varför då du inte ens är där själv ????? Att hon inte pratar med dig är ju en sak om du är med men denna gången är du ju inte det ! Skitsnack är jobbigt men den som tror på det är ju inte vänner heller !

• Midnight
    WiJu skrev 2012-04-08 10:44:51 följande:
    Jag tycker att man kan göra saker tillsammans också. Men då får alla vara med som vill. Det gör vi ibland, men jag och våra gemensamma barn blir inte uteslutna. Jag messar grattis-sms till henne tom. Så en god relation är jättebra, men då får ju alla bete sig bra med. Tror att du ts hade känt annorlunda om hon varit snäll mot dig.

Ja hade hon varit snäll hade jag ju inte alls sett något problem.
  • Midnight
    Zombie skrev 2012-04-08 10:50:49 följande:
    Han accepterar det , du gör tydligen inte det ! Förstår inte varför då du inte ens är där själv ????? Att hon inte pratar med dig är ju en sak om du är med men denna gången är du ju inte det ! Skitsnack är jobbigt men den som tror på det är ju inte vänner heller !

Vi bor en bit ifrån varandra så det är inte bara att ta bussen en sån här helg när trafiken är annorlunda och allt. Men orsaken till att jag inte är där är för att jag är nyopererad och det lämpar sig inte att kånka runt just nu. Tyvärr jag hade jättegärna vart där. Men jag kan inte göra så mycket åt min situation.
  • Zombie

Nä o då spelar det väl ingen roll om hon är där ? Hon kan ju inte göra dig nå illa då !

• Midnight
    Zombie skrev 2012-04-08 10:56:47 följande:
    Nä o då spelar det väl ingen roll om hon är där ? Hon kan ju inte göra dig nå illa då !

Hade hon vart där utan att ge negativa antydningar om mig till min killes familj och min kille, hade det vart helt ok.
  • Zombie

Bara för din man att säga ifrån o hur många lyssnar på henne ?
    Bara att låta bli att bry sig !

• WiJu

Ts, det är hon som får skämmas. Jag tror dom tycker hon är pinsam som pratar skit om sitt ex flickvän. Förstår om det känns jobbigt, men tror du kan slappna av. Prata med din pojkvän innan ni funderar på att flytta ihop bara. Då måste han våga stå upp för dig.

• MeMayo

Allt beror väl på hur deras relationen ser ut.
    Jag och mitt ex = mina barns pappa kan umgås som vänner.  Men inte sjutton har jag några känslor kvar för honom för det. Men vi har barn ihop och kommer alltid få lov att ha en bra relation för deras skull. Jag hjälper honom när han behöver hjälp och han hjälper mig när jag behöver hjälp.
    Han kan umgås med min nya man och jag kan umgås med hans nya kvinna. 
    Jag tror att det bästa är att man kan umgås som vänner både för barnen och oss vuxna. Jag har inga problem med att vi firar födelsedagar och jular ihop. Vi är ju vuxna människor.
    Jag skulle önska att vi kunde ha en liknande relation med min nya mans ex, men där är det för infekterat så det kommer aldrig kunna bli så och det gör mig ledsen. Men där har jag fått lov att acceptera att det är så det är och jag kan inte göra någonting åt det.  

• Midnight
    WiJu skrev 2012-04-08 11:10:11 följande:
    Ts, det är hon som får skämmas. Jag tror dom tycker hon är pinsam som pratar skit om sitt ex flickvän. Förstår om det känns jobbigt, men tror du kan slappna av. Prata med din pojkvän innan ni funderar på att flytta ihop bara. Då måste han våga stå upp för dig.
    Jag tycker han borde våga stå upp för mig varesig vi bor ihop eller ej?
    Jag försöker att inte bry mig om hur hon håller på och vad hon säger till folk. Men både jag och min kille märker ju att folk lyssnar på henne då flera av deras gemenssamma vänner i princip har sagt upp kontakten med min kille för att han träffat mig. Många undviker liksom att träffa oss på grund av henne. Mina förutsättningar att bli välkomnad/accepteras i hans bekantskapskrets förstörs ju av hennes snack.
  • Zombie

Då är det väl inte mycket till vänner !

Svar på tråden Hans ex på hans födelsedag