• NizzY

    nu få det vara nog !

    visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden men mobbning passade jo rätt bra

    9 år tog det för oss att få familj ...efter 4 st icis fick vi till slut tvillingar.

    En av sambos syskon har jag alltid haft problem med, aldrig begripit mig på människan och aldrig tyckt om den men för "familjens " bästa håll jag truten stäng i  alla dess år av person angrepp och kränkning som tex " ja ha skrev du inte på FB att du hade gått ner i vikt ?" "fan va kort kjol du har "" du vet väl att dina byxor är för små ? och senast idag " ni skulle aldrig fått 2 barn " WTF ? tänkte jag ??? vad fan säger du ? " jo enligt personen i frågan hade flera av våra gemensamma  vänner på FB så hade MÅNGA frågat hur och varför jag alltid kvider och klagar på att det är så tufft att våra tvillings förälder  när jag bloggar.

    Jo för ATT DET ÄR TUFFT och inget har rätt att döma mig ... om de inte gått i mina sko INGEN... Jag älskar min ungar mer än livet ...vi har längtat efter de  så länge och våra liv hade aldrig varit vad de är idag utan barnen men jag sticker inte under stolen att vi efter mycket kolik, depressioner , sömnbrist  och sprickor i relationen tycker att det visa dagar /nätter kan vara otroligt tufft att hålla humöret uppe.

    Misstolka mig inte, jag håller minen inför barnen , vi är aktiva  och sociala men i våran blogg som är till gängat barnen ventilerar jag ut alla ALLA känslor , ändå tror jag att de som känner mig har aldrig tvivlat på vilken mamma jag är och att jag älskar mina barn över allt annat...så när jag idag fick höra att det skulle vara bättre om vi bara fick ett barn och inte 2 så rann bägaren ut ... redan förra gången för knappt nån vecka sedan var jag på väg att öppna munnen när mänskan i frågan flippade ut men för "familjens bästa" ännu en gång håll jag truten stäng !

    Idag fick det vara nog....

    HUr fan vågar denne person ens öppna munnen ...när dess eget liv är ett kaos och snart har den ingen att fira högtider med då den gjort sig ovän med de flesta .

    Under alla dess år av dess barns liv har jag väldigt sällan sett de verken kramas eller pussas eller något men vråla, skrika och sura dock och nu få jag från denne mun höra att jag inte var  bra mor nog till 2 ungar och dessutom fick jag inte skriva vad jag ville på MIN BLOGG...

    sanningen om vad jag tyckte , var för jobbigt att höra så jag blev kallad för något rasistiskt ( jag är jo inte svensk och det enda spaggen i släkten ,nu fick jag dessutom se en ny otrevlig rasistiskt sida av människan ) så personen plockade snabbt ihop sina ting och vräkte lite otrevligt heter på vägen ut ,sedan togs jag bort från dess fb

    det enda jag beklagar ... är att jag nu få sätta lösenord på bloggen och att bråket skedde framför barnen, min är för små för att fatta men deras ungar kommer jag jo att sakna =(

    men personen i frågan LÄR JAG FAN INTE SAKNA... en bitter fitta mindre  ;) 

  • Svar på tråden nu få det vara nog !
  • SilverWoman

    sluta vara så öppen på facebook. Facebook kan förstöra mycket, eftersom där hör man inte tonfall och gör inte skillnad på om någon skämtar eller inte. Stäng ner face och blogg.

  • Falumamman

    Lägger man ut hela sitt liv på bloggen så får man räkna med att få kommentarer.
    Det finns alltid människor som stör sig på allt och inget.
    Ordna lösenord på bloggen så inte vem som helst kan läsa den.
    Självklart har du rätt att blogga om vad du vill, men är det mesta negativt så reagerar folk, tyvärr är det så.


  • NizzY

    det hela började långt innan bloggen och fb ... mobbningen ...först lite på skoj, för att jag betonade något ord fel och så gjorde hon snabbt narr av mig för det och hade skoj på min bekostnad... ska vuxna människor bete sig på detta viset ? och sen hennes skitsnack om alla runt henne... alltid hade hon en åsikt och aldrig någon vänligt att säga... hon brukade ursäkta henne med att hon blev bitter med tiden då hennes liv inte var nån dröm precis 

    Jag är väl medveten om riskerna med att öppet skriva om mitt liv ..i över 10 år har jag bloggat  så att texter man lägger ut ibland bli misstolkade var inget nytt för mig ,precis men att just människor som verka ha mest problem själva skulle välja att misstolka ALLTING  och sedan inte ens kunna hantera en diskussion  på moget nivå var dock något nytt ...

    Hon var så van vid att jag ALDRIG valt innan att öppna munnen att hon blev ganska chockad
    <hon trodde att hon kan sätta sig över mig ännu en gång ... men där hade hon fel ... jag kan ta allt... att jag är fett, full och en dum utlänning men när man börja dra in mina barn i det hela då har man gått för långt 

    Ne jag tänker inte stänga ner men ett lösen ord bli det dock , bloggen är min och jag betalar för webb hotellet och jag bryter inga lagar och kränker ingen ... jag skriver helt enkelt och rak från hjärtat och hade ni läst så tror jag att de allra flesta trots lite beklagande om sömnbrist och diverse hade kände av att ALLTING är skrivet med kärlek !

    but dont fuck whit me , sister ! 

  • Esco
    NizzY skrev 2012-04-06 20:48:08 följande:
    det hela började långt innan bloggen och fb ... mobbningen ...först lite på skoj, för att jag betonade något ord fel och så gjorde hon snabbt narr av mig för det och hade skoj på min bekostnad... ska vuxna människor bete sig på detta viset ? och sen hennes skitsnack om alla runt henne... alltid hade hon en åsikt och aldrig någon vänligt att säga... hon brukade ursäkta henne med att hon blev bitter med tiden då hennes liv inte var nån dröm precis 

    Jag är väl medveten om riskerna med att öppet skriva om mitt liv ..i över 10 år har jag bloggat  så att texter man lägger ut ibland bli misstolkade var inget nytt för mig ,precis men att just människor som verka ha mest problem själva skulle välja att misstolka ALLTING  och sedan inte ens kunna hantera en diskussion  på moget nivå var dock något nytt ...

    Hon var så van vid att jag ALDRIG valt innan att öppna munnen att hon blev ganska chockad
    <hon trodde att hon kan sätta sig över mig ännu en gång ... men där hade hon fel ... jag kan ta allt... att jag är fett, full och en dum utlänning men när man börja dra in mina barn i det hela då har man gått för långt 

    Ne jag tänker inte stänga ner men ett lösen ord bli det dock , bloggen är min och jag betalar för webb hotellet och jag bryter inga lagar och kränker ingen ... jag skriver helt enkelt och rak från hjärtat och hade ni läst så tror jag att de allra flesta trots lite beklagande om sömnbrist och diverse hade kände av att ALLTING är skrivet med kärlek !

    but dont fuck whit me , sister ! 
    Jag har ganska starka åsikter i min blogg och det är många som kommenterar den negativt, även om majoriteten tycker det jag skriver är positivt på ett eller annat sätt eftersom att jag alltid står för det jag skriver. Men det finns inte någon som skulle få mig att låsa den utan jag har sagt till dem som inte gillar det att jag inte tvingar någon att läsa. Så enkelt är det ju egentligen. Tycker man inte om det man läser så låter man helt enkelt bli att läsa.

    TS, vill du dela din blogg med mig så jag får göra min uppfattning? Du kan skicka ett mail om du vill :)
  • Esco

    Din blogg är fin, jag gillar den, tycker inte alls den sticker ut eller är någon skillnad emot vad andra mamma publicerar. Klart att det är jobbigt med småbarn ibland, man får känna så det betyder ju inte att man älskar mindre.

    Förresten, dina barn är underbara. Vilken dröm att kämpa i nio år och sedan få en av varje :)


  • NizzY

    ja precis, mina ungar är underbara  och vi hade verkligen tur ! och jag är viken mamma som helst som öppet skriver om sina känslor... jag läste genom lite av mina egna texter nyss och försökte se vad det var hon hänger upp sig på...men som du skrev ,inget sticker ut 

    tack för åsikten och de vänliga orden angående barnen  

  • Mylla

    Hon är elak och oförskämd. Det är därför hon är osams med många antar jag. De accepterar väl inte heller det?

    Jag har aldrig träffat en så där elak/oförskämd människa så jag vet inte vad jag skulle göra men det känns onödigt att utsätta sig för om du kan undvika det. Skäll ut henne och minimera kontakten? 

  • NizzY

    word ! Myllan, precis vad jag gjorde... nu efter hand så känns det såå mycket bättre men jag kommer sakna hennes barn, få de får väl inte umgås med oss nu

Svar på tråden nu få det vara nog !