• A79

IVF

Hej allihopa!

Jag har suttit & läst en hel del här vad alla skriver om deras IVF behandlingar.
    Det är många mer än jag trodde, & många som fick mf trots detta :( 
    Själv har jag precis gått igenom en IVF behandling, bara 2 dagar sedan dom förde in ägget igen.
    Har ont vid nedre delen av buken.. ska ju tydligen vara normalt..?
    Men jag tvivlar & oroar mig otroligt för att detta inte kommer gå bra.... :(
    Vi fick bara ett endaste extra att frysa in dessutom.
    Efter att ha försök i 5 år med 3 mf så är förhoppningarna små.
    Jag önskar att någon som gått igenom denna behandling kan skriva lite här!
    Sorry.. vet att ja bara sitter & gnäller men skönt att ventilera lite!!  

• Svar på tråden IVF
  • A79

Det är ju lite jobbigt att många ifrågesätter varför vi inte skaffar barn titt som tätt oxå...inte kul

• HarriettA

Det är klart att det är jobbigt men vi måste hoppas! Alla som frågar gör det säkert av omtanke men har kanske dålig kunskap om hur svårt det kan vara. Håller tummarna för dig! Kram!

• Sonam

Hej A79.  Blev du gravid eller ? Jag är oxå i behandling och för six dagar sedan läkaren har satt in ägget i livsmoder. Nu använder jag Lutinus vaginal tablett. Skullle veta blev du gravi eller ?

• A79
    Sonam skrev 2013-02-23 22:23:34 följande:
    Hej A79.  Blev du gravid eller ? Jag är oxå i behandling och för six dagar sedan läkaren har satt in ägget i livsmoder. Nu använder jag Lutinus vaginal tablett. Skullle veta blev du gravi eller ?
    Hej! Jo :)
    Jag blev ju gravid & fick en liten pojke den 14e dec :) Nu är han 9 veckor gammal & mår jättebra! :)

Ska hålla tummarna för dej att det kommer gå vägen!! Lycka till!!!
  • Sonam

A79 tack skulle veta i velken RUVDAG du tåg gravidtest då ?

• A79
    Sonam skrev 2013-02-26 08:33:12 följande:
    A79 tack skulle veta i velken RUVDAG du tåg gravidtest då ?
    Dag 21 tog jag gravtestet Glad
  • Stargazers
    Hej!

Vi påbörjade utredning jan 2013 efter att ha försökt bli gravida sedan ett år tillbaka och mina värden var bra, dock fick vi i veckan veta att mannens spermier endast är 6 miljoner till antalet men att de få han har i alla fall är i bra skick. Gynekologen 
    säger att vi med tur kan bli gravida på naturlig väg men annars sa hon att vi hade goda chanser för att lyckas med IVF i och med att kvallan på spermierna är bra.

Det känns som att vi inte vill vänta längre och chansa med att försöka bli gravida på egen hand, även om vi inte kommer sluta försöka så klart, men vi ställer in oss på IVF. Sen är säkert väntetiden på att få göra en IVF ganska lång så det känns som att det är lika bra att ta tag i det nu. Så vi kommer att läsa på inför mötet med gynekologen om två veckor så att vi kan ställa alla de frågor som ploppat upp längs vägen. 

Jag skulle verkligen uppskatta om ni som gjort IVF kunde berätta lite mer om vad det innebär, upplevelser m.m., jag är helt grön på området!
Svar på tråden IVF