• FinastE2010

Struntar era barns pappor i att komma vid sjukdom?

Jag som rubriken lyder. Struntar era barns pappor i att dyka upp och träffa sina barn då barnet är lite förkyld etc? Sonens pappa utblir för minsta lilla. Som idag. Han blev sjuk i torsdags men är på bättringsvägen och är i princip frisk, han är pigg och leker hela tiden inomhus. Dock bör han nog inte gå ut förrän han är 100 % återställd även om lite frisk luft kan vara bra. Men inte leka hejvilt ute. Pga det dyker sonens pappa inte upp och säger att det är bättre han kommer en annan dag osv psv.. Han uteblir alltid för minsta lilla, trots att han garanterat inte smittar längre och han skyller jämt på att "han inte har råd ooch bli sjuk och inte kan vabba som jag då det är jag som har sonen).. Som att man får mkt mer pengar när man är hemma med sjuka barn! Men allt detta är ju bara undanflykter för att han är lat och egentligen inte orkar och att han hellre är hemma med sin flickvän. Det är nog mkt pga av henne som han inte dyker upp. De gjorde slut ett tag och då kom han.. Men det kan jag ju inte säga så mkt om ingen idé jag lägger mig i det men jag ser mönstret.

Det är liksom alltid såhär och han uteblir var o varannan gång för att träffa sonen för alla möjliga ursäkter från minsta lilla förkylningssymptom till baksmälla etc etc. och säger att vi kan ses imorrn för då är han också ledig. Dvs han gör som han vill och har lust med och tar noll hänsyn till mitt liv och att jag önskar vi har ett schema där vi kan ses. Har sagt till han 100 ggr vi kan byta dag om det är så och det inte passar, men nej.. och han bara fortsätetr strula jämt! Blir galen på detta då det förstör både för mig som inte kan göra andra planer trots att han ofta skiter i att träffa sonen (för det är precis vad han gör medan han slingrar sig o försöker få allt o låta som han gör saker o ting för sonens bästa etc) och det är jävligt dåligt mot sonen. Har slutat säga att hans pappa ska komma tills jag vet att vi precis ska ses då jag itne vill göra han besviken. Men nu har han börjat fatta att de ses när vi är lediga och "frågar" på helgen i den mån han förstår. Det gör ont i mig att säga han "inte kan" komma. Ska man behöva stå ut med att ha det såhär jämt?! och sen är väl jag dum också som ofta går med på en annan dag just för att jag tycker synd om sonen, men det ger han ju också han som en bekräftelse på attd et är okej att göra som man vill. Är dock rädd att det ska bli till min nackdel i framtiden om jag itne byter dag hur som helst, när jag pratade med familjerätten sa det förvisso att jag skulle sluta dansa efter hans pipa och att han får hålla sig till schemat precis som jag.

Jag försöker verkligen vara samarbetsvillig medan han skiter fullständigt i om jag har planer och inte vill byta dagar och sitta o undra ännu en dag om han dyker upp eller inte.
    '
    'Såå, beter era era barns pappor på det här viset också? Eller dyker de faktiskt upp och träffar sina barn oavsett förkylningar eller inte eller byter ni dagar då? Jag tycker det är ok att byta dagar om sonen el han själv är så sjuka att de är sängliggandes men gäller det förkylningar och sonen faktiskt orkar leka o pappan också går till jobbet trots förkylning, ja då anser jag man kan ses.

'Vad säger ni?

• Svar på tråden Struntar era barns pappor i att komma vid sjukdom?
  • Försök inte

Jag blir så förbannatd när jag läser om dessa karlar. Som är som små bebisar själva.

TS, skyll inte på flickvännen. Det är inte så enkelt. Det är HAN det är fel på. Tyvärr har du en sådan pappa till ditt barn.  

• FinastE2010

Jo självklart är det inte flickvännen så, det är ju inte henne jag blir förbannad på, självklart är jag arg på honom eftersom det är han som hela tiden gör ett aktivt val att skita i att träffa han. Och när jag säger att han visst kan komma så säger han att jag "ska sluta tjaffsa och vara förstående"!! Vet inte hur han gör elller lyckas men på ngt sätt omvänder han alltid disskutionen till mitt fel och han framstälelr sig som en sån underbar pappa som gör allt för barnens bästa och det är bra att vi ses ist nbär han är heöt frisk. men han är ju i princip frisk eftersom han leker inne och har sig. Men bara för att jag anser han nog inte bör gå ut idag försäkerhetsskull, ja då kan han inte träffa han. Usch blir så ledsen för min sons skull, jag undrar vad som går runt i hans lilla huvud när han ständigt blir sviken..

• FinastE2010

Och som frågan då löd... även om han så hade varit sjukare ändå träffar man vill sitt barn, elelr?! Har jag någon skev uppfattning? Därför jag undrar hur andra föräldrar gör. Men som sagt vet det inte beror på det ens, utan att han bara är jävligt lat... Han använder dock det som ursäkt, själv tycker jag inte det är ngn ursäkt för att inte träffa sitt barn.

'

• Försök inte
    FinastE2010 skrev 2012-04-08 13:35:27 följande:
    Och som frågan då löd... även om han så hade varit sjukare ändå träffar man vill sitt barn, elelr?! Har jag någon skev uppfattning? Därför jag undrar hur andra föräldrar gör. Men som sagt vet det inte beror på det ens, utan att han bara är jävligt lat... Han använder dock det som ursäkt, själv tycker jag inte det är ngn ursäkt för att inte träffa sitt barn.

'Ja, det är verkligen lågt av honom. tyvärr blir det väl så att barnen får lida. Det bästa är väl att du så småningom träffar en vettig man som bryr sig om ditt barn lika mycket som era eventuella blivande. Att ni blir en familj sas. Inte sagt att han inte ska träffa sin pappa men du förstår säkert vad jag menar.
  • FinastE2010

Ja han verkar tycka han bara har rättigheter till allting men inga som helst skyldigheter.. Trodde dessutom sjuka barn ingick i föräldraskapet. Och nu är han ju knappt sjuk ens.. Så innerligt trött på att aldrig veta om han kommer dyka upp eller inte, eftersom vi får sitta o vänta på det för att sedan i sista sek säga att han inte kommer. Var och varannan helg blir ju som sagt förstörd. Lustigt andra som tex morfar, morbror etc kan besöka oss när han är lite småsjuk men inte hans egna pappa.

Förstår precis vad du menar..

• Furstinna

Min dotter va ganska dålig och jag skulle jobba. Vi båda tycker det va taskigt att dra iväg med henne så han var hemma med dottern hos mig och sov över där så att jag skulle få sova då jag börja jobba 7 dagen efter. Han ställer alltid upp och hans flickvän fick ha en tjejkväll hemma hos dem :). Så vi löser allt så gott det går. Han kompenserar dessutom mig när jag har vab.

• gullan83

är sonen förkyld så åker han ändå till sin pappa... men har han magsjuka eller hög feber så stannar han här hemma. och pappan dyker inte upp... för sonen behöver vila och kommer pappa hit så blir det genas massa bus och liv och det skulle inte göra sonen så gott utan snarare sämre.. samt magsjuka smittar ju dumt att hans pappa skall bli smittad vid det.. annars så får sonen åka om det handlar om en förkylning..

• FinastE2010
    Furstinna skrev 2012-04-08 19:13:55 följande:
    Min dotter va ganska dålig och jag skulle jobba. Vi båda tycker det va taskigt att dra iväg med henne så han var hemma med dottern hos mig och sov över där så att jag skulle få sova då jag börja jobba 7 dagen efter. Han ställer alltid upp och hans flickvän fick ha en tjejkväll hemma hos dem :). Så vi löser allt så gott det går. Han kompenserar dessutom mig när jag har vab.
    Oj tänk om man kunde ha det så!
    gullan83 skrev 2012-04-08 19:16:15 följande:
    är sonen förkyld så åker han ändå till sin pappa... men har han magsjuka eller hög feber så stannar han här hemma. och pappan dyker inte upp... för sonen behöver vila och kommer pappa hit så blir det genas massa bus och liv och det skulle inte göra sonen så gott utan snarare sämre.. samt magsjuka smittar ju dumt att hans pappa skall bli smittad vid det.. annars så får sonen åka om det handlar om en förkylning..
    Nej det jag menar, jag förstår om han inte kommer ifall han själv är så dålig att han verkligen är sängliggandes eller om sonen är väldigt matt o sängliggandes. Men i det här fallet hade sonen knappt 38 grader (har även hög normaltemp) (dvs han var verkligen på bättringsvägen, det var lite gränsfall idag om jag skulle bedöma han som frisk eller sjuk) så därför tycker jag verkligen han kunde komma. Men som sagt jag vet ju att det inte ens handlar om sjukdomarna i sig som han är rädd för, han kör det bara som ursäkt för att slippa. Och även om ursäkten "är lögn" så är ju inte ens den bra nog..
  • gullan83
    FinastE2010 skrev 2012-04-08 19:28:48 följande:
    Oj tänk om man kunde ha det så!

Nej det jag menar, jag förstår om han inte kommer ifall han själv är så dålig att han verkligen är sängliggandes eller om sonen är väldigt matt o sängliggandes. Men i det här fallet hade sonen knappt 38 grader (har även hög normaltemp) (dvs han var verkligen på bättringsvägen, det var lite gränsfall idag om jag skulle bedöma han som frisk eller sjuk) så därför tycker jag verkligen han kunde komma. Men som sagt jag vet ju att det inte ens handlar om sjukdomarna i sig som han är rädd för, han kör det bara som ursäkt för att slippa. Och även om ursäkten "är lögn" så är ju inte ens den bra nog..

barn går ju på dagis med snoriga näsor ja menar hur gör andra föräldrar som ens lämnar sina barn som det rinner lite snor.. jag själv när jag är förkyld jag är ju inte dödsjuk om ja inte har feber med....
  • FinastE2010
    gullan83 skrev 2012-04-08 19:34:20 följande:
    barn går ju på dagis med snoriga näsor ja menar hur gör andra föräldrar som ens lämnar sina barn som det rinner lite snor.. jag själv när jag är förkyld jag är ju inte dödsjuk om ja inte har feber med....
    Ja men precis! Idag var det som sagt gränsfall då jag inte visste om jag skulle räkna det som feber eller inte men var som sagt väldigt pigg, åt och sov som vanligt och precis som han brukar. Och han blev ju sjuk i torsdags och då skulle han inte komma för att "det kan fortfarande smitta och har inte råd att vara hemma från jobbet. jag kan inte vabba som du kan" Typ det mest underliga jag har hört. och att han "tycker det är bra vi kan göra såhär när vi är separerade och ta en annan dag så de verkligen kan leka"... visst låter det "fint" och väldigt omtänksamt...
  • Psychobillybitch

Både jag och min dotter var sjuka, tvärsjuka. Efter mycket om och men kom han och tog hand om henne 1 timme så jag fick sova. Han tyckte att det var mycket begärt och att jag skulle vara ordentligt tacksam för att han gjorde mig den tjänsten. Han ville ju inte bli sjuk...

Annars tar han henne aldrig om hon skulle råka var lite hostig eller snorig.
    Han har aldrig torkat spyor och suttit uppe med en kräkande bebis (nu låter det som om hon är det jämt, men hon har haft problem med magen sen första början) 

En natt var hon magsjuk och bara kräktes och kräktes. Jag ringde och han sa :jaha vad ska jag göra åt det?

Så för att svar på din fråga, nej. han träffar inte sitt barn om hon är sjuk. 

• mammalovis

Jag har heller inte en pappa som alltid ställer upp, eller rättare sagt aldrig är pålitlig. Strax efter vi separerade var vi båda dåliga så jag bad honom ta bussen för att kunna ta dottern på sin umgängesdag för att jag skulle kunna vila upp mig, men det fick jag höra att så funkade det inte och nu fick jag skärpa mig. Jag hade då tillgång till bilen med barnstol i och den kunde han självklart tagit hem igen ... Hade det varit tvärtom hade jag självklart kunnat ställa upp, nu står jag istället ensam med allt vabbande.

Den senaste månaden har han varit frånvarande helt då han plötsligt mådde dåligt av vår separation som han fattat beslut om och hade panikångest vid två umgängestillfällen så jag fick åka och hämta min föbannade jävla dotter (som han skrek till mig) ... Så nu senast när jag var utslagen med halsfluss och 39 graders feber fick jag be min mamma ta semester från jobbet och åka hit de 16 milen för att jag inte var kapabel att ta hand om henne i feberdimmorna. Då känner man sig verkligen liten, så tyvärr beror det nog på om man lyckats dra en nitlott vad gäller pappa till ens barn ...

Svar på tråden Struntar era barns pappor i att komma vid sjukdom?