• thea 01

Kreta med en 7 mån kille.

Någon som vet om det finns barnmats burkar att köpa i platanias. Ska åka dit i början av maj och behöver veta om man ska ta med mat hemifrån. Funderar om man ska ta med gåstolen som han älskar. Någon som gjort det?

• Svar på tråden Kreta med en 7 mån kille.
  • Frontline

Det föds väl barn där med som äter mat så det borde ju finnas det att köpa...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Acelise

Åker du med svenskt charterbolag så har de ofta minilivs på hotellet, men det är såklart dyrare än hemma då. Och burkarna kan vara tex norska eller tyska, dvs andra smaker än vad barnet kanske är van vid.
    Ta med några burkar så ni klarar er några dagar iaf!

• Nenne 71

Är det ett turistställe så finns det säkert. Tycker inte du ska ta med gåstolen, blir nog med packning ändå 

• Starelli

Var i spanien för några veckor sen med vår 7 månaders och där fanns det inte svensk barnmat. Ta med Er om ni kan.

• Ann Lee

Det finns men det är dyrt plus att det inte alltid finns dem märken som vi är vana vid. T.ex. så kan det finnas salt i maten. Jag rekommdenderar att du köper matburkar hemifrån och lindar en blöja runt varje för att de ska hålla. Packa tätt mellan kläderna.Fruktpuréer hade jag inte med mig, färsk frukt finns det gott om. Likaså är det enkelt att ta med sig vällingpulver och grötpulver och blanda där. Kolla med hotellet om det finns vattenkokare på rummet. Annars finns det små, smidiga att köpa på clas ohlson.

Gåstolen skulle jag lämna hemma. Känns inte vidare praktiskt.

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • tundra

En burk kostar ca 30 kr så bäst är att ge lite från din egen tallrik. Så gjorde jag.

• mère de R

Vi åkte till Fuerteventura när sonen var 7 månader gammal och vi hade med oss mat och gröt. Vi bodde på ett hotell ett par mil utanför en större stad så vi ville inte hålla på och leta efter matburkar det första vi gjorde. Barnmat fanns bara att köpa på apoteket och var dyrt och inte så varierat. Tror att det fanns två rätter att välja mellan bara. 
    Vi la varje burk i en blöja och sen i en påse. Vi hade även med oss matburksvärmare som var TOPPEN!! Värmde mat och vatten på några minuter.
    Gåstolen blir nog svårt att ta med. Ni kommer att ha nog med packning.
    Ha en bra resa! 

• thea 01

Tack för alla tips. Gå stolen lämnar jag hemma. Tänkte plocka ner den i molekyler men det blir nog med packning ändå när jag tänker efter.

• Airhostess

Ta med dig mixer istället och mosa maten ni äter.
    Annars så finns det Nestleburkar på alla supermarkets. 

Svar på tråden Kreta med en 7 mån kille.