• Mångbarnsmamma

Vad tycker ni om barnens namn?

Jag är gift med en irländare och är själv halvirisk. Vi har 5 barn och väntar fler...;)

Cillian

Meaghan

Neahla

Eimear

Saoirse

Så vad tycker ni om barnens namn?

(bara för skojs skull)

• Svar på tråden Vad tycker ni om barnens namn?
  • Mångbarnsmamma
    Lajkie skrev 2012-04-09 00:12:51 följande:
    Cillian är fint.

Jag vet en tjej som heter Aishling, osäker på stavning. hur uttalas det?
    Det uttalas Ashlin och för övrigt betyder det dröm;)
  • Mångbarnsmamma
    puss skrev 2012-04-08 22:54:17 följande:
    Är stavningsreglerna annorlunda på Irland?
    Ja det är dem! Happy now?
  • Puma87
    puss skrev 2012-04-09 11:10:53 följande:
    Kolla mitt i lägg 2254, inget svar på dry

Kolla inlägg nr 17 som TS skrivit! Och Sluta sedan säga till andra hur deras barns namn uttalas. Föräldrarna vet nog hur deras barns namn uttalas då de är de som givit barnen namnen.
    Kitty 081003
  • puss

Är det samma då heter det Sillian. Inte mitt påfund. Sp är det bara.

• EmmaHenke

Jag hade inte valt dom namnen, jag hade valt namn som funkar i båda föräldrars hemland.

• LunaLunatic

Uttalas Eimear som Emer?

Cillian (fast med K) har jag tänkt mig om jag får en son någon gång. Bodde på Irland i några år, så hävdar den anknytningen om nån klagar Flört

• LunaLunatic

Såg nu på s1 att det uttalades som Emer, ja.

• Rainbow Dash

Kramkalas, såg du att de bor på Irland? Där är inte dessa namn svårstavade utan helt normala. Om man föreslår att de ska stava namnet Alva som vi gör på svenska tycker de det är konstigt och jobbigt då barnet alltid måste påpeka sin udda stavning, dessutom blir det lite "korkad amerikan"varning på det som tex Neve. Alva ska stavas Ailbhe annars blir det bara fel.

• Mångbarnsmamma
    Rainbow Dash skrev 2012-04-09 21:15:19 följande:
    Kramkalas, såg du att de bor på Irland? Där är inte dessa namn svårstavade utan helt normala. Om man föreslår att de ska stava namnet Alva som vi gör på svenska tycker de det är konstigt och jobbigt då barnet alltid måste påpeka sin udda stavning, dessutom blir det lite "korkad amerikan"varning på det som tex Neve. Alva ska stavas Ailbhe annars blir det bara fel.
  • Bellisen

Jag tycker det är fina namn! Jag hade inte valt dem till mina barn eftersom jag är svensk och bor i Sverige, det hade varit lite krångligt då tror jag, med stavningen och uttalet och sådär. Men jättefina namn verkligen! :)

• Vox Populi
    angio101 skrev 2012-04-09 10:15:20 följande:
    ellaria: shivån
    Sorry för OT, men jag har också alltid undrat hur Siobhan (eller hur det nu stavas) uttalas. En kompis som talar walesiska sa att man säger "schåbban". Hade personen fel, eller är det olika uttal i Wales och på Irland?
  • LunaLunatic
    Vox Populi skrev 2012-05-23 21:13:01 följande:
    Sorry för OT, men jag har också alltid undrat hur Siobhan (eller hur det nu stavas) uttalas. En kompis som talar walesiska sa att man säger "schåbban". Hade personen fel, eller är det olika uttal i Wales och på Irland?
    Shovan, typ
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
Svar på tråden Vad tycker ni om barnens namn?