Någon som har erfarenhet av Provera?
Jag slutade med mina p piller i december och har haft mens en gång i månaden sedan dess. Dock i februari var sista gången jag hade min mens och blev givetvis skitstressad och fundersam varför i hela fridens namn min mens slutar att fungera. Jag var hos gyn i veckan och gjorde ett ultraljud, fick utskrivet provera i hopp om att kanske få min mens tillbaks. Dock ska jag ner o ta ett blodprov så fort jag fått min mens. Detta med barn är en djungel för mig och jag är super förbannad för att ingenting fungerar som det ska. Jag var bombsäker på att vi kommer vara ett par som kommer få problem, det är så typiskt mig. Att det alltid ska vara en massa som förstör. Detta tänker jag på varje dag och jämför mig med alla andra som blir gravida så lätt. Just nu kokar det inom mig för att mensen inte fungerar som den ska och det gör mig ännu mer orolig för att vi aldrig kanske kan bli gravida om det börjar så som det har gjort... Vad händer när jag äter Provera? Och får jag en vanlig mens när jag slutat äta de? Eller hur fungerar det?
Någon som känner igen sig i mig får gärna höra av sig och berätta hur ni har gjort och hur det går för er.
Mvh
Cerice