Får SOC verkligen göra så här?!?!
För många månader sedan, av ett misstag blev soc inblandade i mitt liv. Det hela visade sig vara ett stort misstag men man ville ändå konfirmera att det hela var ett misstag och avsluta "fallet", detta igenom att kontaka min syster.
Mina föräldrar kom vi överens från början att inte blanda in.
Min syster pluggar utomlands, så SOC-tanten som var här fick hennes nummer och sa "jag ringer henne imorgon."
Jag kontakade min syster och sa att hon bör ha mobilen vid sig vid alla tillfällen just den dagen för att hon skulle få det samtalet. Men den dagen kom och gick, och hon fick inget samtal, sen gick det även flera veckor emellan innan jag får ett argt samtal från SOC-tanten som säger att hon har ringt min syster två gånger och att min syster inte har svarat.
Notera att detta är 4 veckor efteråt, på en vardag och på en eftermiddag, min syster har ju lektion och har inte sin mobil med sig då hon inte längre går runt och väntar på det där jäkla samtalet, 4 veckor för sent.
Jag kontaktar så klart min syster omedelbart och säger att hon måste svara. Under kvällen får jag reda på att min syster aldrig fick något samtal (?). Efteråt fattade vi att samtalet förmodligen inte kopplades vidare då hon har noll kronor på mobilen. Jag tankade hennes mobil och lämnade ett meddelande på soc-tantens mobil angående detta.
Jag får inget svar tillbaka.
En vecka efteråt försöker jag kontaka henne igen och säger att min syster fortfarande väntar på hennes samtal.
På min mobil idag hade jag ett argtmeddelande från henne:
"Jag jobbar inte på helger och kvällar och kan därför inte ringa din syster, hon måste vara tillänglig vid alla tillfällen annars kommer jag återuppta fallet och även kontaka dina föräldrar!"
Helt seriöst, får hon göra så här?
Min syster väntade i flera veckor på henne och vi fick inget meddelande eller någonting från henne. Sen ignonerar hon mitt meddelande och hotar nu med att kontaka mina föräldrar?