Minst avskyvärda namnet?
Jag är inte gravid men älskar namn och namntrådar på FL. Har en lista på olika typer av namn jag kan tänka mig. Ett på listan är givet som andranamn om jag någon gång får en dotter.
Hylla, hata, kräks galla
Jag är inte gravid men älskar namn och namntrådar på FL. Har en lista på olika typer av namn jag kan tänka mig. Ett på listan är givet som andranamn om jag någon gång får en dotter.
Hylla, hata, kräks galla
Seni var värst. Tänker bara på ordet senil...
Jag röstade på Solveig
Sonja och Solveig är fina namn Även om man vid första tanken börjar tänka på nån gammal elak fröken i skolan så växer namnen om man släpper dessa gamla referenser, tycker jag. Klingar fint båda två, jag skulle kunna tänka mig en egen liten Sonja, fast det passar inte så bra med Adrian, som vårt barn heter och inte heller med vårt efternamn.
Viola och Sonja kan jag lästa utan att kräkas... de andra.. inte *urk*
Viola tycker jag är "minst fult".
Det heter vår dotter i andra-namn
Seni var okej, resten var asfula verkligen.
Seni låter ju åtminstone ungdomligt, ovanligt, och OM man får någon association så tänker man på typ Japan eller nått vackert och främmande.
Men nja höjden av innovatiov namnuppfinning tycker jag inte att seni är.
Kul att du gillar namn dock :)
Viola - Tantigt namn, men också blomnamn, lite samma som Lily, Lydia, Olivia osv.
Kandra - Låter som någon indisk Gud som inte är vänligt sinnad.
Sonja - Tantnamn
Solveig - Tantnamn
Miranda - Tanten från sex and the city...
Seni - Något japansk namn.
Mildred - En söt vimsig tant :)
Seni är inte "uppfunnet" dock. Tre personer i Sverige heter det, om jag inte missminner mig, varav en är min farmor!
Kandra - Låter som någon indisk Gud som inte är vänligt sinnad.
Kandra är fult, alla andra är acceptabla. Viola, Miranda och Midred tycker jag är fina.
Puttar lite
Viola och Miranda är fina.. de andra är mindre fina...
Sonja och Viola är nog de jag inte skulle höja ögonbrynen åt.
Sonja heter min mormor så och Viola heter min mormor, mamma och storasyeter i andranamn så de är de finaste :)
Miranda är ju hur gulligt som helst. Tänker på Resan till melonia och hör till och med hennes röst i huvudet nu
Sonja och Solveig - jättefina
Mildred och Viola - fina
Miranda - ok, lite tråkigt
Seni - fint men aldrig hört
Kandra - konstigt och inte vackert
Sonja och Miranda är det namn jag gillar bäst av dessa namn