• Ericawi

Hur vanligt är det med klädbutik som inte har öppet köp?

Ja, som rubriken säger. Köpte en klänning o provade lite slarvigt. Hade barn med mig och var lite stressad. Provade igen hemma, och den föll dåligt när jag rörde mig. Läser på kvittot att det är ej öppet köp. Trist för mig. Trodde att det alltid var det på kläder.

• Svar på tråden Hur vanligt är det med klädbutik som inte har öppet köp?
  • Like holiday

Tror att de flesta butiker har det trots att de egentligen inte "behöver" ha det (har jag för mig att jag läst någonstans). Men du kanske kan få ett tillgodokvitto i alla fall så att du kan köpa något annat.

• Ericawi

Ja, tillgodo i 14 dagar har de. Men det var en ganska dyr klänning så det är ändå inte kul. Jag ska dit imorgon o båda lite.

• Elinor1

hej läser handels på komvux nu och vi har fått lära oss att butiker inte behöver ha öppet köp men man kan få det om man frågar då ska kvitto singeras av kasörska och datum osv !!!

Så är man osäker ska man alltså fråga innan köp :) det visste inte jag heller bestämmelser och regler är ganska luddiga när det gäller butiker så för er egen skull fråga altid innan för dom kan vara snälla i dom flesta fallen :p   

Svar på tråden Hur vanligt är det med klädbutik som inte har öppet köp?