• JoB

Menopur multidos, vad gör jag fel?

Hej!

Jag har för första gången fått Menopur multidos och har nu tagit sprutor i fyra dagar. När jag läser instruktionerna så får jag inte ihop det hela. Hoppas på att någon här kan hjälpa till. I en förpackning är den totala mängden 1200IU och jag ska ta 300IU om dagen vilket jag gör enligt instruktionerna att jag ska mäta upp till 300 på sprutan. Nu till det som blir konstigt. Jag har tagit denna dos i fyra dagar vilket då borde betyda att dosen på 1200IU är använd men det finns fortfarande kvar vätska i flaskan. Någon som vet något om detta?

• Svar på tråden Menopur multidos, vad gör jag fel?
  • BuoBä

Är det mycket vätska kvar, eller bara litegrann?

Eftersom det är svårt att suga upp precis allt, och flaskan garanterat ska räcka till 1200IU, så är det lite extra vätska sa sköterskan till mig. Man använder så mycket man får ut, sen tar man en ny flaska.

Om det är mycket kvar (en hel dos eller mer) kan det såklart ha blivit något fel med hur du mätt upp i sprutan, och då är det bäst att du pratar med kliniken.

• JoB

Det är typ en hem dos kvar men förstår inte hur det kan bli fel för jag mäter upp precis 300

• Mrs Chef

Hej hej 
    Jag har också en hel del över och det har varit lika varje gång (är inne på fjärde omgången med menopur) 

• BuoBä
    JoB skrev 2012-04-10 21:07:38 följande:
    Det är typ en hem dos kvar men förstår inte hur det kan bli fel för jag mäter upp precis 300

Om du vet med dig att du mätt rätt är det säkert som det ska.

Det är ju såna pyttesmå mängder det handlar om, så om vattensprutorna man blandar med innehåller lite, lite extra, så ser det mycket mer ut i de tunna sprutorna.

• JoB

Tack för era svar är säkert helt okej men man blir ju så nervös när det gäller dessa saker. Ska på äggkoll imorgon så får väl passa på och fråga då.

Svar på tråden Menopur multidos, vad gör jag fel?