• SOL123

Hur skulle ni gjort??

Bor ett ett bra område med nära till skola/förskola. Ett dyrt och populärt område med svårt att hitta boende. Bor nu i en liiiten lägenhet högt upp i ett hyreshus. Skulle vilja ha ett radhus eller liknande för barnens skull. Barnen trivs enormt bra på förskola/skola. De längtar dit varje dag. Har hittat ett perfekt radhus nu men det ligger i en annan stadsdel så jag tvingas isf antingen skjutsa barnen eller byta förskola/skola. Det andra området är också ett bra område. Dock bytte barnen för ett år sedan i samband med en separation. Känns inte ok att flytta på dem igen med tanke på trygghet och alla vänskapsband de byggt upp. Kanske är jobbigt att skjutsa också? Skulle ni hellre bo kvar trångt eller t ex hitta en lägenhet utan "trädgård" och bo nära istället??? Min största skräck är att barnen ska bli otrygga. De har det redan väldigt jobbigt med relationen till sin pappa t ex. De bor mer eller mindre heltid hos mig så de behöver utrymme och trivas där de bor också. Jag tror dock jag minns när man var liten att kompisarna var det viktigaste. Är jag helt ute och cyklar?

• Svar på tråden Hur skulle ni gjort??
  • Coruscant

Hade inte bytt skola igen - vänner är jätteviktiga. Så jag hade bott kvar eller skjutsat. Men antagligen bort kvar och sparat till insats för en större lägenhet och försökt byta under tiden b

Svar på tråden Hur skulle ni gjort??