• Malphie

Pergotime - hur hade ni gjort?

Fick min PCOS konstaterad för ett tag sedan på en klinik som jag inte längre går till då jag inte trivdes med personalen. Fick utskrivet Pergotime av dem och började med en enkel kur. 

Bytte till en annan klinik och en underbar läkare som gav mig dubbel dos av Pergotime. Fick även en Ovitrelle-spruta, men tyvärr tog det sig inte denna månad.

Nu har mensen kommit igen och på lördag är det dag 5, vilket egentligen innebär start av Pergotime. Nu visade det sig att läkaren är bortrest så jag kan inte få några tabletter utskrivna.

Kom på att jag har två paket kvar på receptet som första kliniken skrev ut...ska jag hämta dem och köra en omgång utan min läkares utlåtande?

Hur hade ni gjort? 

• Svar på tråden Pergotime - hur hade ni gjort?
  • elaira2012

Hej Elaira jag vet precis hur du känner! Jag har själv gått på pergotine 2 gånger fick tyvärr min mens i morse.
    Min läkare sa att man alltid gör 3 försök sen om det inte funkar kollar man på andra alternativ.
    Hoppas du känner dig lite klokare på mitt inlägg Glad

• drömmaromsmått

Jag hade nog kört på, jag har iofs aldrig tagit dubbelkurer och har egen ägglossning men det har aldrig varit något problem med att köra fler på raken för mig fast min läkare vill alltid ha ett vul innan påbörjad behandling så att det verkligen är tomt där inne.

Svar på tråden Pergotime - hur hade ni gjort?