• mammatill6

Idag förlorade jag 1000:- p.g.a skoltaxin

Och jag blir inte ens förvånad för det är till vanligheten. FAst skolan hade bekräftat skolresorna på påsklovet två gånger med skoltaxi för två veckor sedan, kom det ingen taxi idag. Det fanns ingen beställning sa de... I torsdags fanns det ingen hemresa och då kolla de de åter av påsklovet och lovade att nu fungerar det denna vecka. VAd gör man? Jag kan ju inte vabba för att skoltaxin inte kom? ÄR så innerligt trött på detta. Vid kraftiga avvikelser dömmer kommunen ut böter till taxibolaget men det går ju till kommunen. Undrar om man skulle vända sig till dem och kräva ersättning? Vill inget egentligen med detta inlägg mer än beklaga mig.

• Svar på tråden Idag förlorade jag 1000:- p.g.a skoltaxin
  • cloudberry79

Vänd dig till kommunen, lämna in kvitto på resan till skolassistenten tycker jag. Rektor och annan administrativ personal brukar normalt jobba under påsklovet såvida de inte tar ut semester, så du kan nog ringa till skolan och förklara situationen.

Sur, grinig och på smällen.
  • mammatill6
    cloudberry79 skrev 2012-04-11 10:20:20 följande:
    Vänd dig till kommunen, lämna in kvitto på resan till skolassistenten tycker jag. Rektor och annan administrativ personal brukar normalt jobba under påsklovet såvida de inte tar ut semester, så du kan nog ringa till skolan och förklara situationen.

Det blev ju ingen resa. Eftersom det ine kom någon taxi fick jag vara hemma med barnet, igen. Minst en gång i månaden är vi tvugna att vara hemma, minst en gång i veckan kommer inte taxin på morgonen eller på eftermiddagen och man får ringa och tjata. Vi kommer ofta försent till jobbet. Minst 3-4 gånger i månaden kör vi henne själv eller hämtar för att taxin inte kommer.
  • cloudberry79
    mammatill6 skrev 2012-04-11 10:23:58 följande:
    Det blev ju ingen resa. Eftersom det ine kom någon taxi fick jag vara hemma med barnet, igen. Minst en gång i månaden är vi tvugna att vara hemma, minst en gång i veckan kommer inte taxin på morgonen eller på eftermiddagen och man får ringa och tjata. Vi kommer ofta försent till jobbet. Minst 3-4 gånger i månaden kör vi henne själv eller hämtar för att taxin inte kommer.
    Förlåt, jag trodde att du ringt taxi själv när den inte kom. Det är förjäkligt att det inte ska fungera med skolskjutsen, kontakta den som är ansvarig på kommunen så de fixar det där!
    Sur, grinig och på smällen.
Svar på tråden Idag förlorade jag 1000:- p.g.a skoltaxin