-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden One-Piece, är inte det ett plagg för stora bebisar?
-
Jag tror i alla fall helt säkert att många som köper sparkdräkter har en längtan efter att få vara små igen. Vet inte hur många blogginlägg jag läst där man just skriver att "det är bara blöjan som fattas". Ta på den då! -
ja JAG har iaf ingen sparkdräkt,Lady Bird skrev 2012-04-16 21:01:02 följande:
Jag tror i alla fall helt säkert att många som köper sparkdräkter har en längtan efter att få vara små igen. Vet inte hur många blogginlägg jag läst där man just skriver att "det är bara blöjan som fattas". Ta på den då!
jag har en onepiece och den använder jag för att den är skön.
slipper dra upp byxor/ner tröja osv osv.
varför de som använder sparkdräkt använder dem vet jag inte, och jag skiter i vilket -
Det gör jag också egentligen, jag bara trendspanade lite.knäckehäxa skrev 2012-04-16 21:55:31 följande:ja JAG har iaf ingen sparkdräkt,
jag har en onepiece och den använder jag för att den är skön.
slipper dra upp byxor/ner tröja osv osv.
varför de som använder sparkdräkt använder dem vet jag inte, och jag skiter i vilket -
Lady Bird skrev 2012-04-16 22:23:05 följande:Det gör jag också egentligen, jag bara trendspanade lite.
huvaligen! -
Vad sägs om denhär då? -
Att ha knappar på ryggen gör att det verkligen ser ut som ett spädbarnsplagg, men bilden i trådstarten är inte en sådan overall som säljs under namnet One-Piece®.
-
Visst, men det finns många typer av overaller. Är skidoveraller, arbetaroveraller och motorcykeloveraller också infantilistiska sparkdräkter enligt dig? (Infantilism = önskan att vara ett spädbarn.) Har det förresten betydelse för dig av vilken anledning någon annan väljer att bära ett visst plagg eller är du bara allmänt nyfiken?Lady Bird skrev 2012-04-16 17:14:32 följande:Jo. Med en sådan definition så. Visst. Men de påminner rätt mycket om varann, bortsett blöjluckan då. Men jag tycker inte det är så stor skillnad.Det är en s.k. union suit. De har i alla fall historiskt varit vanliga som vinterunderplagg i USA och bärs dessutom av Stål-Långben. Exemplaret på bilden ser ut att vara något nummer för litet för kvinnan som bär det, att döma av ärm- och benlängd.Scarlett skrev 2012-04-29 22:31:20 följande:
Vad sägs om denhär då? -
På Wikipedia kan vem som helst skriva vad som helst. Någon eller några har haft lust att skriva ovanstående på Wikipedia och det kan man tycka vad man vill om. Tycker man att det är fel är det bara att gå in på Wikipedia och ändra texten.Annelee85 skrev 2012-04-14 10:37:45 följande:Saxat från Wiki:
One-piece (engelska: "en del" eller "i ett stycke") är en form av overall som lanserades i Norge 2008 och har blivit vanlig som mysplagg i flera länder under 2010-talet.
Plagget är heltäckande och är i princip en huvtröja kombinerad med mysbyxor.
Något annat som utmärker klädesplagget är att det är hängigt nertill vilket gör att man väldigt enkelt rör sig i den. One Piece har inte bara gjort sig kända för sparkdräktens speciella design utan också för uppseendeväckande färger och mönster. One-pieces finns i flera färgsprakande färger och mönster för både vuxna och barn. I någon mån kan den ses som en modern variant av 1970-talets unisexdräkt.
Så det är den ceriserosa modellen som klassas som en one piece. Det du hittat är infantilismkläder. Vad sökte du på? Kan vara intressant. -
onepiece är sånt man skämtar om på jobbet. Jag trodde aldrig någon vuxen skulle sätta på sig en på riktigt. Men tydligen hade jag fel.
Det är väl bara att foga ett nytt exempel till listan över totalt smaklös stil. Där finns sedan tidigare trekvartsbyxor på män, foppatofflor, träningsoveraller, sportjacka i stadmiljö osv -
Jo, fast inget av det är ju något som man har i andras närhet (utom träningsoverall, men bara när man idrottar). I hemmets privata vrå må man förstås ha precis hur fula kläder som man vill och det är ju då som somliga har en sådan här mysoverall. Har du sett någon vuxen ha på sig en sådan bland folk?camus skrev 2012-05-08 23:24:20 följande:onepiece är sånt man skämtar om på jobbet. Jag trodde aldrig någon vuxen skulle sätta på sig en på riktigt. Men tydligen hade jag fel.
Det är väl bara att foga ett nytt exempel till listan över totalt smaklös stil. Där finns sedan tidigare trekvartsbyxor på män, foppatofflor, träningsoveraller, sportjacka i stadmiljö osv -
Eller? -
Du förstår ju uppenbarligen inte hur wikipedia fungerar. Svenska wiki har jag inte mycket för men på engelska wikipedia MÅSTE du backa upp det du skriver med en oberoende källa, annars blir det raderat. Inte direkt så att du kan skriva vafan du vill liksom.Johan70 skrev 2012-05-04 10:55:15 följande:På Wikipedia kan vem som helst skriva vad som helst. Någon eller några har haft lust att skriva ovanstående på Wikipedia och det kan man tycka vad man vill om. Tycker man att det är fel är det bara att gå in på Wikipedia och ändra texten.
-
Jodå, jag har skrivit en del på Wikipedia i mina dagar, både på engelska och på svenska. Ibland hittar man fel och uppgifter utan källor som man inte orkar göra något åt själv och de kan stå kvar hur länge som helst. Hur många källhänvisningar hittar du i artikeln om One piece på svenska? Inga. Nu påstår jag inte att just den artikeln innehåller en mängd fel (dock vissa uppgifter som känns lite subjektiva) men principen går igen på hela Wikipedia. Jag har också varit med om att jag har lagt in nya fakta eller ändrat felaktiga fakta och så har det ändrats tillbaka utan annat skäl än att någon tycker så.Ellaria skrev 2012-05-11 17:40:51 följande:Du förstår ju uppenbarligen inte hur wikipedia fungerar. Svenska wiki har jag inte mycket för men på engelska wikipedia MÅSTE du backa upp det du skriver med en oberoende källa, annars blir det raderat. Inte direkt så att du kan skriva vafan du vill liksom.