• ladysoul77

Resa till New York med två småbarn?

Vi har två flickor som är 2 och 4,5 år gamla. Vi har inte gjort några resor utomlands med våra barn direkt. De har hängt med då jag jobbat i Tyskland nån gång men ingen solresa o dyl. Vi har dock pratat om att det vore kul att göra någon resa med hela familjen, men varken jag eller min man är särkilt intresserade av solsemestrar. Jag gillar att resa till storstäder som Paris, London osv. Min dröm har alltid varit att åka till New York. Men jag funderar på hur barnvänlig en sådan resa skulle va? Inte särkilt va? Obestämd Finns det någon med erfarenhet av att åka dit med små barn? 

• Svar på tråden Resa till New York med två småbarn?
  • eliten

Vi var i New York när jag var gravid och vår pojk var 2år, sådär barnvänligt, han hade ju inget utbyte av det och jag fick krupp av trafik och trängsel och en liten pojk som inte ville åka vagn utan springa runt.. Men samtidigt finns det ju såklart barn övliga saker att göra som central park, roliga leksaksaffärer, museum, båtturer och så.

Däremot åkte vi vidare till Orlando sedan där det fanns mycket av allt som alla uppskattade, nöjesparker, bad och storstad..

• Duckan

Skulle aldrig åka till NY med småbarn, fast kanske är för att jag har intressen som sight seeing, shopping, drinkar och sena nätter i en sån stad!

• Dixie

vi var i Ny när våra barn var 2,5 och 4,5 år och det funkade mycket bra - men man får ju inse att det är en del saker som man inte kan göra med barnen - vi har varit i NY flera gånger tidigare, så för oss gjorde det inget. 

Vi hade med två vagnar, vilket var perfekt - för barnen hade lite svårt att komma in i rätt tid och med vagnarna kunde vi promenera runt trots att barnen sov en stund. Vi var bl.a i central park zoo, naturhistoriska museet, FAO Swartzh och Toys r us vid Times Square - där finns ett parierhjul!

• ladysoul77
    Duckan skrev 2012-04-11 13:44:05 följande:
    Skulle aldrig åka till NY med småbarn, fast kanske är för att jag har intressen som sight seeing, shopping, drinkar och sena nätter i en sån stad!
    Hehe.. Lite så tycker nog jag med, men..
  • evaoregon
    ladysoul77 skrev 2012-04-11 14:24:51 följande:
    Tack för era input! Det verkar ju i alla fall som om det är möjligt.. 
    Allt är ju möjligt, men att semestra med barn i storstäder brukar inte vara någon höjdare. 
  • evaoregon
    evaoregon skrev 2012-04-11 15:53:59 följande:
    Allt är ju möjligt, men att semestra med barn i storstäder brukar inte vara någon höjdare. 
    Eller så små barn i alla fall...
  • Anne69

Härligt med NY, jag älskar det! Men jag skulle ordna barnvakt och åka med min partner istället. Kompensera med besök på Legoland eller liknande......

• ladysoul77

Jag och min man hade tänkt att åka då vi hade varit ihop i typ 2 månader, men då visade det sig att jag var gravid och mådde pyton så då blev det inte av :) Skulle GÄRNA åka bara med min man! 

Har nog tänkt om lite.. Tror vi sparar N.Y tills barnen blir lite äldre så alla kan ha glädje av det fullt ut!

Svar på tråden Resa till New York med två småbarn?