Hur ska jag få lusten och "modet" tillbaka?
Jag och min man har varit tillsammans i 7 år, vi är gifta sedan 3 år och vi har 2 barn ihop (3 respektive 1 år gamla). Jag har mått dåligt psykiskt (depression och ångest) nästan hela vår tid tillsammans och har ätit olika antidpressiva och ångestdämpande mediciner. I början av vårt förhållande hade vi sex ofta men sen blev det väl kanske 3 gånger i veckan och sen har det minskat. Jag har ingen lust och graviditet, amning, små barn, depression och ångest har inte gjort det lätt att få tillbaka lusten.
Jag vill verkligen hitta tillbaka för jag älskar min man över allt i hela världen men jag vet inte hur jag ska gå tillväga.
Jag kan emellanåt bli jättekåt men tänker jag steget längre att ha sex så får jag ångest och kan till och med bli äcklad. Jag gillar inte min kropp, jag har alltid varit blyg men nu är det extremt då jag knappt vill visa mig naken för min man. Jag kan inte föreställa mig själv ha sex med min man för då känner jag mig bara löjlig och oatraktiv och blir generad för att jag ska behöva ha förspel och uttrycka min njutning. Jag känner mig helt knäpp, varför känner jag så här när jag älskar honom och vill leva med honom hela livet?
Har pratat med läkare, kurator, psykolog och barnmorska om detta men får ingen hjälp. Jag och min man har pratat om det massor med gånger men kommer liksom inte fram till något. Jag kommer med massa förslag om att vi kan göra si eller så för att sakta hitta tillbaka till sexlivet, men han känner att han måste "gå hela vägen" och kan inte bara ligga och mysa och jag kan inte TVINGA mig till sex för det känns som att jag då våldtar mig själv.
Jag behöver få lite tankar och råd kring detta och jag har inte fått med alla tankar och känslor i denna trådstart utan kommer säkert tillägga i tråden efterhand.